האזינו סיפורי החטופים: "העבירו אותם כמה מקומות, הם ידעו על השחרור רק באותו היום"

בן דודה של קרן מונדר מספר את סיפורה של המשפחה בשבי: "קרן אמרה שרק יום-יומיים קודם התחילו לדבר איתם על המושג 'הודנא'. הגורם הכי משמעותי שנתן להם לשמור על הכשירות הייתה העובדה שהם היו ביחד כל הזמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 15:12 יג בכסלו התשפד

סיפורי החטופים: "העבירו אותם כמה מקומות, הם ידעו על השחרור רק באותו היום"
מנהרה, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

אחרי 49 ימים לא פשוטים, שבו קרן מונדר, בנה אוהד בן ה-9 וסבתו רותי משבי חמאס במהלך ערב יום שבת. הם פגשו את בני משפחותיהם, ואייל מור, בן דודה של קרן, שיתף ברדיו 103FM על סיפוריהם של החוזרים.

הם ניסו כל מיני משחקים וכל מיני פעילויות בשביל להעביר את הזמן, אבל זה לא פשוט

"שלומם הרבה יותר טוב ממה שציפינו, גם פיזית וגם מנטלית, מאוד מאוד חזקים, הדהימו אותנו בחוסן המנטלי ואיך שהם מתמודדים עם המציאות של החזרה לשפיות. קרן אמרה שרק יום-יומיים קודם התחילו לדבר איתם על המושג 'הודנא'. על השחרור עצמו הם למדו ממש בבוקר של יום שישי", הוא מספר.

לדבריו, "הגורם הכי משמעותי שנתן להם לשמור על הכשירות הייתה העובדה שהם היו ביחד כל הזמן, שלושתם, בלי אברהם. העבירו אותם כמה מקומות וההרכב מסביבם השתנה, אבל הם היו ביחד כל הזמן. היא סיפרה שהם ניסו כל מיני משחקים וכל מיני פעילויות בשביל להעביר את הזמן, אבל זה לא פשוט. היא ציינה למשל שהיו צריכים אישור וליווי לצאת לשירותים וזה לא תמיד הגיע בזמן שרצו. כל מיני קשיים אובייקטיביים".

היא עשתה רישום של כל יום שעובר בשביל שהם לא יאבדו את תחושת הזמן

"הבנתי מהם שהם אכלו את האוכל שהיה גם לשובים. זאת אומרת, היו תקופות שהיה מחסור. היא סיפרה שפעם אמרו להם שהפציצו איזו מאפייה והיא לא עבדה, אז לא היה קמח, אז הייתה תקופה שלא היה. סך הכול הם לא קיבלו הרבה אוכל, הם קיבלו מעט מאוד, אבל לא הרגישו שמתעמרים בהם על האוכל", המשיך.

נזכיר כי אחד הקמפיינים המרגשים היו ביום הולדתו ה-9 של אוהד מונדר, שלווה בבלון אדום וצוין בישראל. "שאלנו את קרן האם הם ידעו על יום ההולדת של אוהד, אז היא אמרה שכן, שהיא עשתה רישום של כל יום שעובר בשביל שהם לא יאבדו את תחושת הזמן ושהם יהיו מעודכנים על התאריך, אז זה מה שהם עשו".