סיכום חדשות השבת: 13 חטופים חזרו הביתה ובישראל ממתינים לעוד

13 חטופים ישראלים שוחררו בליל שבת מהשבי בידי ארגון הטרור הרצחני ברצועה. בנוסף, 12 עובדים זרים שוחררו גם הם והתקבלו בבתי החולים בארץ. ישראל שחררה עשרות מחבלים ששבו למזרח ירושלים ולשטחי יהודה ושומרון | הערב מחכים לפעימה השנייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/23 17:31 יב בכסלו התשפד

סיכום חדשות השבת: 13 חטופים חזרו הביתה ובישראל ממתינים לעוד
רות מונדר עם חייל צה"ל, צילום: דובר צה"ל

מבצע דלתות שמיים: ביום שישי בסביבות השעה 16:00 אחר הצהריים התרחשה הפעימה הראשונה של העסקה הראשונה להחזרת החטופים, ו-13 ילדים ונשים ישראליות עברו את הגבול ושבו ארצה. בנוסף ל-12 עובדים זרים. כזכור, העסקה כללה שחרור של 50 חטופים ישראלים שנלקחו מביתם בבוקר שמחת תורה, ילדים ונשים, שישובו ארצה במהלך ארבע פעימות. בתמורה, ישוחררו 150 אסירים ביטחוניים שלא הורשעו בעבירות רצח. בנוסף, העסקה כוללת ארבעה ימי הפסקת אש בלחימה. הלילה (שבת) צפויים להשתחרר עוד 14 חטופים, רובם מקיבוץ בארי.

החטופים התקבלו בבתי החולים בארץ

משרד הבריאות מעדכן כי לאחר כ-7 שבועות בשבי בעזה הגיעו הערב 24 ילדים, נשים, וגברים מהם 13 ישראלים שחזרו הביתה לישראל ו-11 אזרחים זרים. השבים הגיעו לבתי החולים שניידר, וולפסון ואסף הרופא. בני משפחותיהם שהמתינו להם בביה"ח נפגשו עימן בשמחה רבה. גם הצוותים הרפואיים המתכוננים כבר זמן רב לשובם לא יכולים לעצור את התרגשותם. בביה"ח הם מקבלים כעת טיפול רפואי ונפשי וכל צורך אחר שיעלה.

הנכדים של הסבתא שחזרה הביתה מבקשים לא לשכוח את שאר החטופים

אדווה, אלון ואוריאן, נכדיה של יפה אדר שחזרה אתמול לישראל אחרי 49 יום בשבי החמאס, במסר לאזרחי ישראל: "שמחנו ומאד התרגשנו לראות את סבתא. החוסן שלה ריגש אותנו מאד, זה מעורר השראה. אנחנו רוצים לנצל את ההזדמנות הזאת להגיד תודה לכל אזרחי מדינת ישראל. אנו מבקשים מכולם לזכור, אנחנו עדיין לא יכולים לראות את השמש כי יש עוד הרבה אנשים שעדיין נמצאים שם.
אנחנו צריכים את כולם איתנו בבית, אל תעצרו עד שהחטוף האחרון חוזר אלינו הביתה".

רשימת החטופים המלאה ששוחררו אמש

מרגלית מוזס (78)

חנה קציר (76)

דורון כץ-אשר (34)

אביב כץ-אשר (2.5)

רז כץ-אשר (4)

רז אשר כץ, צילום: ללא קרדיט

קרן מונדר (54)

אוהד מונדר (9)

יפה אדר (85)

עדינה משה (72)

אמיליה אלוני (6)

חנה פרי (79)


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368