מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מבצע "דלתות שמיים" צעצועים, אזניות מיוחדות וצוות רפואי: צה"ל השלים את ההכנות לקליטת החטופים

צה"ל השלים ביממה החולפת את היערכותו לקליטת החטופים השבים ארצה משטח רצועת עזה. צה"ל בשיתוף משרדי הממשלה וארגוני הביטחון, גיבשו הליך לקליטה מהירה של השבים, תוך מתן ליווי נדרש

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 24/11/23 12:45 יא בכסלו התשפד

צעצועים, אזניות מיוחדות וצוות רפואי: צה"ל השלים את ההכנות לקליטת החטופים
המטוס מוכן לחטופים שישובו, צילום: דובר צה"ל

מבצע "דלתות שמיים" להשבת החטופים מתקרב: במסגרת ההיערכות לקליטת החטופים שיושבו היום (ו') במסגרת העסקה, צה"ל הקים והכשיר נקודות קליטה ראשוניות, בהן תסופק מעטפת רפואית באם תדרש וליווי. לאחר מכן, השבים ימשיכו לבתי החולים שם יפגשו עם משפחותיהם. דובר צה"ל מבקש מהציבור "לגלות סבלנות ורגישות ולכבד את פרטיות השבים ומשפחותיהם. יש להיצמד להודעות ועדכונים של גורמים רשמיים בלבד ולהימנע מהפצת מידע לא מאומת".

במקביל, המחבלים שעתידים להשתחרר מבתי הכלא בישראל במסגרת העסקה יצאו מבתי הכלא בשיירה כבדה של כוחות הביטחון ושב"ס לכיוון כלא עופר. ביניהם 24 אסירות ביטחוניות מכלא דמון ו-15 אסירים ביטחוניים מכלא מגידו, כך דווח בynet.

כלל השבים יקבלו אוזניות רעש מיוחדות אשר נקנו במיוחד עבורם ומתאימות גם לילדים

כחלק מההערכות לקליטם של החטופים הראדונים שיזחרו במסגרת העסקה, כלל השבים יקבלו אוזניות רעש מיוחדות אשר נקנו במיוחד עבורם ומתאימות גם לילדים על מנת לרכך את חווית הטיסה ולספק להם בטחון ושקט. על כל מסוק יעלה צוות רפואי של יחידה 669 אשר יכלול, מפקד, שלושה לוחמים ושני רופאים מטפלים. בנוסף יחד עם השבים יעלו נציגים מאגף כוח אדם, שילוו אותם במהלך התהליך.

ההכנות להשבת החטופים

ההכנות להשבת החטופים צילום: דובר צה"ל

צוות המסוקים אשר ייקח את השבים, תודרך לבצע את משימתו באדיבות, צניעות, סבלנות ובגובה העיניים. להציג את עצמם בשם, בפנים גלויות ובחיוך, לשמור על קשר עין ועל מרחק על מנת לאפשר למטפלים ולמלווים לעשות את עבודתם בצורה הטובה ביותר. מדובר בארבעה מסוקים, שלושה יסעורים וינשוף.

ההכנות להשבת החטופים

ההכנות להשבת החטופים צילום: דובר צה"ל

גם במשטרה מסרו כי הם השלימו את ההיערכות לבוא החטופים. משטרת ישראל פרוסה במוקדים ובאתרים השונים בהתאם למתווה העסקה ומוכנה לליווי , אבטחה ושמירה על בטחונם של החטופים ברחבי הארץ. "משטרת ישראל ערוכה ומוכנה לכל תרחיש, בכלל הגזרות השונות ובהתאם להערכות מצב שקוימו. מאות שוטרים ולוחמים ייקחו חלק במשימות אבטחה, ליווי ושמירה על הסדר הציבורי".

ההכנות להשבת החטופים

ההכנות להשבת החטופים צילום: דובר צה"ל