מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כוחות צה"ל עצרו את מנהל בית החולים שיפאא': מקלט עבור מחבלים

צה"ל תקף מהאוויר ביממה האחרונה כ-300 מטרות של ארגון הטרור חמאס; כוחות קרקעים ממשיכים להלחם, לחסל אויב, לאתר תת קרקע ולהשמיד תשתיות טרור | נעצר מנהל שיפאא' יחד עם כמה רופאים | צפו בתיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/23 08:14 י בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 23/11/23 15:05

כוחות צה"ל עצרו את מנהל בית החולים שיפאא': מקלט עבור מחבלים
בית החולים שיפאא', צילום: Flash90

במהלך פעילות צה"ל ברצועה הותקפו מהאוויר ביממה האחרונה כ-300 מטרות טרור של חמאס, ביניהן מפקדות מבצעיות, מנהרות לחימה תת קרקעיות, מחסני אמל"ח, אתרים לייצור אמל"ח ועמדות שיגור נ"ט, כך מפרסם הבוקר (ה') דובר צה"ל. הדיווח על הפעילות מגיע במקביל לההיערכות להפסקת האש שהייתה אמורה להכנס לתוקף היום בשעה 10:00 אך נדחתה.

במקביל, מנהל בית החולים "שיפאא" נעצר והועבר לתחקור בשב"כ לאחר שנחשפו עדויות רבות לכך שבית החולים תחת ניהלו הישיר, שימש כמפקדה של ארגון הטרור חמאס. ארגון הטרור חמאס ניצל משאבים רבים, ביניהם חשמל על מנת לתחזק את מערכת המנהור שבנה תחת בית החולים, בנוסף, החמאס אחסן אמצעי לחימה רבים בבית החולים ובסביבתו.

מעבר לכך, לאחר הטבח שביצע ארגון הטרור חמאס ב7.10, הארגון השתמש בבית החולים כמקלט עבור מחבליו ואף לקח לשם חטופים ישראלים שנחטפו ביום הטבח. דו"ח פתלוגי אישר כי רצח רב"ט נועה מרציאנו אירע בשטח בית החולים. בבית החולים תחת ניהלו התקיימה פעילות טרור ענפה של ארגון הטרור חמאס. החלטה בנוגע להמשך החזקתו תתקבל בהתאם לממצאי החקירה ולמעורבות מנהל בית החולים בפעילות טרור.

צפו בתיעוד מתוך פעילות הכוחות:

סיכום הפעילות: תקיפות בג'באליה והשמדת פירים

חטיבת האש 215 באוגדה 162 תוקפת מטרות טרור במרחב שכונת ג'באליה. בהכוונת החטיבה, כלי טיס מאויש מרחוק תקף מחבלים שנעו לכיוון כוחות צה"ל עם אמל"ח והותקפה עמדת תצפית שסיכנה את כוחותינו על ידי חימוש מונחה מדויק.

כלי טיס מאויש מרחוק וטנקים חיסלו מספר חוליות מחבלים במהלך קרבות בצפון הרצועה, בהכוונת לוחמי חטיבת גולני. לוחמי צוות קרב חטיבת 828 איתרו פיר מנהרה הממוקם בתוך מסגד. לוחמי גדוד ההנדסה 924 בחטיבה 12 איתרו במרחב החקלאי של בית חאנון פיר מנהרה והשמידו אותו. לוחמי חטיבה 14 איתרו בבית אזרחי במרחב בית חאנון אמצעי לחימה רבים ופיר מנהרה.

דובר צה"ל: אנו נחושים להמשיך לממש את מטרות המלחמה כפי שהוגדרו

במהלך ההצרה אמש (ד') אמר תא"ל דניאל הגרי: "הרמטכ"ל קיים היום הערכת מצב בפיקוד הדרום ואישר את תוכניות המלחמה ושלביה להמשך, ובפרט את המוכנות לימים הקרובים. הרמטכ"ל נפגש עם הכוחות הלוחמים וקיים שיח פיקודי עם מפקדי החטיבה בתוך רצועת עזה".

"כל מפקדי האוגדות והחטיבות בשיח עם הרמטכ"ל, דיברו על ביטחון הכוחות, על ההיערכות המבצעית ועל איך אנחנו מתקדמים בלחימה על מנת להשיג את המטרות של המלחמה. יש בפנינו עוד לחימה ארוכה, ואנו נחושים להמשיך לממש את מטרות המלחמה כפי שהוגדרו – פירוק יכולות חמאס ויצירת תנאים להשבת חטופים נוספים", הוסיף.