מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו לקראת עסקת החטופים: "לא תמיד מבצע צבאי אפשרי"

מתח רב בישראל לקראת ביצוע עסקת החטופים וכניסתה לתוקף של הפסקת האש | נתניהו: "פועלים להחזיר את כולם. כולל כולם - כולל אורון והדר, אברה והישאם", גלנט: "מחוייבים להשלים את המלחמה עד להשגת מטרותיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 21:45 ט בכסלו התשפד

נתניהו לקראת עסקת החטופים: "לא תמיד מבצע צבאי אפשרי"
נתניהו, צילום: צילום מסך

בישראל נערכים לקראת יממה קריטית, בה תיכנס לתוקף הפסקת האש ותבוצע הפעימה הראשונה בעסקת החטופים. בשעה 10:00 אמורה להכנס לתוקפה הפסקת האש, ומיד לאחר מכן תתקיים עסקת חילופי השבויים. הערב (ד') עמדו ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר גנץ בפני הציבור ונשאו דברים לקראת מחר.

צפו:

נתניהו: "זוהי מצוות פדיון שבויים שיש לנו חובה מוסרית עליונה לממש אותה"

"אנחנו פועלים להחזיר את כולם. כולל כולם - כולל אורון והדר, אברה והישאם", אמר נתניהו. "ניהלנו משא ומתן קשוח והשגנו שיפור של המתווה". לדבריו, "זוהי מצוות פדיון שבויים שיש לנו חובה מוסרית עליונה לממש אותה. לא תמיד מבצע צבאי אפשרי". לשכת נתניהו מסרה כי נתניהו שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והודה לו על הסיוע בהגעה למתווה לשחרור החטופים.

גלנט אמר אחרי נתניהו: "כל תמונת סיום חייבת לכלול פירוק החמאס והשניה השבת החטופים לישראל. אני מחוייב לכך וגם מערכת הביטחון, אנו מחוייבים להשלים את המלחמה עד להשגת מטרותיה. ביום הזה יש לי מחשבות של קושי שמעורב בשמחה. אני מאושר שבעזרת השם ישוחררו חטופים אל ביתם, אבל אני מסתכל גם על אלו שלא נצליח לשחרר במתווה הזה. נעשה הכל כדי להחזירם".

בני גנץ הוסיף: "אתמול קיבלנו החלטה קשה, ונכונה. החלטה שיש בה אחריות לקביעת גורלות, ויש בה הצלת חיי אדם. בכנות, זו הייתה מההחלטות הקשות שקבלתי בלמעלה מ-40 שנים שבהן אני משרת את המדינה. ובמלחמה הזו עוד יהיו החלטות כאלו. אני משוכנע בכל ליבי שזו ההחלטה הנכונה. המחויבות שלנו להחזיר את הבנות והבנים הביתה היא בבחינת שילוב של 'אין ספק מוציא מידי ודאי' ו-'כל המקיים נפש אחת מישראל, מעלים עליו, כאילו קיים עולם מלא'".