מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סקר ערוץ 12 מגלה: מה חושבים הישראלים על חזרה לגוש קטיף?

סקר ערוץ 12 מגלה כי מרבית הישראלים תומכים בחידוש ההתיישבות ברצועת עזה. רק 10% תומכים בהעברת הרצועה לשליטת הרשות הפלשתינית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/23 23:28 ה בכסלו התשפד

סקר ערוץ 12 מגלה: מה חושבים הישראלים על חזרה לגוש קטיף?
גוש קטיף, צילום: Pierre Terdjman/Flash90

אחרי שראש הממשלה הבהיר כי אינו מעוניין בצעד זה, סקר מנו גבע בדק מה חושבים הישראלים באשר להתיישבות מחודשת בגוש קטיף. הסקר, שפורסם הערב (שבת) בתוכנית פגוש את העיתונות מגלה תוצאה מפתיעה: 44% מבין משיבי הסקר תומכים בהחזרת ההתיישבות, לעומת 39% שמתנגדים, ושיעור לא מבוטל של "לא יודעים" - 17%. עם הזאת מהסקר עולה כי שיעור התומכים במהלך מבין תומכי גוש נתניהו - 68%, דומה לשיעור המתנגדים למהלך מבין מתנגדי גוש נתניהו - 64%.

רוב מוחלט של הישראלים מעדיף בחירות על פני המשך כהונתה של הממשלה

עוד עולה מהסקר כי רוב מוחלט של הישראלים מעדיף בחירות על פני המשך כהונת הממשלה הנוכחית. לפי ממצאי הסקר, 58% מהישראלים סבורים כי לאחר המלחמה יש לצאת לבחירות בעוד 19%בלבד מעוניינים בהמשך כהונתה של הממשלה הנוכחית. 13% מבין הנשאלים תמכו בפיתרון ביניים של ממשלה חלופית בראשות איש ליכוד אחר מנתניהו ואילו 10% השיבו "לא יודע".

רק 10% תומכים בהעברתה של עזה לשליטתה של הרשות הפלשתינית

הסקר בדק גם מהו לדעתם של הישראלים צריך לקרות בתום הלחימה בעזה. 32% סבורים כי יש לשהות באופן קבוע ברצועת עזה ולחדש את התיישבות היהודית במקום, 30% תומכים בהעברתה לנאמנות בינלאומית, 14% מאמינים כי יש לשהות צבאית באופן קבוע ברצועה, ואילו, רק 10% תומכים בהעברתה של עזה לשליטתה של הרשות הפלשתינית.