סיכום חדשות השבת: קרבות עזים בזייתון ובג'אבליה ברצועה

צה"ל מרחיב את הפעילות ההתקפית בשטח רצועת עזה. במהלך הפעילויות נתקלו כוחותינו במחבלים רבים | אזעקות בשפלה | הצעדה למען החטופים הגיעה לירושלים | חמאס מאשר רשמית את דבר מותו של בכיר החמאס ויו"ר המועצה המחוקקת, אחמד בחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/23 17:33 ה בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 18/11/23 17:41

סיכום חדשות השבת: קרבות עזים בזייתון ובג'אבליה ברצועה
צה"ל בעזה, תיעוד הלחימה, צילום: דובר צה"ל

כוחות אוגדה 36 פועלים להכרעת גדוד "זייתון" של החמאס, אחד הגדודים המרכזיים של ארגון הטרור שפועל בשכונת זייתון שבעיר עזה. במקביל לפעילות בשכונה, פועלים כוחות האוגדה לטיהור השכונות שבפאתי זייתון, ביניהן שכונת שיח׳ עג׳לין ורימאל, מטהרים אותן ממחבלים ופוגעים בתשתיות טרור.

כוחות אוגדה 162 פועלים בפאתי ג׳באליה. במרחב ג׳באליה ממוקם מרכז הפיקוד והשליטה של חטיבת צפון רצועת עזה ואחד ממעוזי הטרור המשמעותיים ביותר במרחב צפון רצועת עזה, ובו נמצאים ארבעה גדודי חמאס.

לוחמי החי"ר, השריון וההנדסה של האוגדות, בסיוע חיל האוויר וכוחות האש האוגדתיים מנהלים לחימה עצימה, בקרבות עם המחבלים הפועלים מתוך המרחבים האזרחיים ומנסים לפגוע בכוחות באמצעות ירי נ"ט והפעלת מטענים. במהלך הקרבות חוסלו מחבלים והכוחות פגעו בתשתיות טרור, לרבות תשתיות תת-קרקעיות ויעדים נוספים של ארגון הטרור.

אזעקות בשפלה

17:00 | אזעקות בשפלה ובחבל לכיש. שוטרי מחוז מרכז מבצעים כעת סריקות נרחבות על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה בתחום מרחב שפלה. לא ידוע על נפגעים.

חמאס מאשר רשמית: יו"ר הפרלמנט נהרג

לאחר התמונה המפורסמת של חיילי גולני בפרלמנט העזתי, חמאס אישר את חיסולו של יו"ר הפרלמנט אחמד בחר.

הצעדה למען החטופים הגיעה לירושלים

צעדת המחאה למען שחרור החטופים הגיעה למשרד ראש הממשלה בירושלים, שם נערכת עצרת המונים. הצעדה החלה לפני מספר ימים כאשר אלפי בני אדם צעדו מתל אביב לירושלים תחת קריאה משותפת להשיב את החטופים עכשיו.

משפחות החטופים הישראלים

משפחות החטופים הישראלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90