סוף עצוב: הרב נערן אשחר נפטר מפצעיו

בשבוע שעבר נפגעו מספר חיילים בהתהפכות טנק בצפון, הבוקר נקבע מותו של הרב נערן אשחר, שנפצע באורח אנוש באירוע. הניח אחריו אישה ושני ילדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/23 15:40 כא בחשון התשפד

סוף עצוב: הרב נערן אשחר נפטר מפצעיו
הרב נערן אשחר, צילום: דוברות

באסון התהפכות הטנק שאירע בשבוע שעבר במהלך נסיעה על גבול הצפון נפצעו שלושה אנשי צוות, ביניהם גם הרב נערן אשחר, שנפגע באורך אנוש. הבוקר (א') הוא מת מפצעיו בבית החולים בנהריה. הרב אשחר היה ר"מ בישיבת ההסדר בשדמות מחולה. הניח אחריו אישה ושני ילדים. יחד איתו נהרג במקום רס"ל (במיל׳) ינון פליישמן ז"ל ונפצעו עוד שניים.

במרכז הרפואי לגליל מסרו כי עם הגעתו הוכנס הפצוע בדחיפות לניתוח נוירוכירורגי מציל חיים, שבסיומו הועבר לאישפוז במחלקתו, כשהוא מונשם ועדיין במצב אנוש. הפצוע סבל מפגיעה רב מערכתית ומפגיעת ראש קשה, אשר ממנה למרבה הצער לא החלים. "אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות" חתמו.

תרם כליה רק לפני ארבעה חודשים והתעקש להתנדב למילואים

רק לפני ארבעה חודשים הרב אשחר תרם כליה לאדם זר לגמרי. עם תחילת המלחמה ביקש הרב להתגייס למילואים, אך בצה"ל סירבו לגייסו. הרב לא ויתר ונאבק עד שהגיע למנהל מחלקת ההשתלות, שטען גם הוא שעליו לא להתגייס. לאחר התעקשות רבה הצבא החליט לאפשר לרב להתנדב, ובהמשך נמצא לו תפקיד מתאים.

ראש הישיבה, הרב שלמה רוזנפלד, אמר עליו: "איש שידיו רב לו בכל תחומי ההוראה, המוסיקה והחברה", וביקש להתפלל לרפואתו. בישיבה הוסיפו: "הרב אשחר נחשב לאחת הדמויות האהובות בישיבה ונערץ על ידי תלמידיו, מכריו ושכניו. זכות התורה שהוא מלמד וזכות התפילות של כולנו יעמדו לו ויזכה לרפואה שלמה".