תיעוד הטנקים ברצועה: "זו פעולת שריון התקפית, הפעילות תתמשך ותתעצם"

אחרי הפצתם של תיעודי הטנקים מתוככי הרצועה, דובר צה"ל אומר כי מדובר בפעילות שיריון התקפית וכי הפעילות תתרחב: "אנחנו נעים בקרקע, מזהים ותוקפים. הלחימה מתנהלת בתוך הרצועה אנחנו בהערכת מצב כל הזמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/23 11:02 טו בחשון התשפד

תיעוד הטנקים ברצועה: "זו פעולת שריון התקפית, הפעילות תתמשך ותתעצם"
לוחמים בדרום, צילום: David Cohen/Flash90

מאז התרחבות הפעולה הקרקעית ברצועת עזה, מתפרסמים תיעודים עזתיים על טנקים וכוחות הנעים בעומק הרצועה. בהצהרה שהעניק היום (ב') דובר צה"ל, הוא התייחס לתיעודים ואמר:"הרחבנו את הפעילות שלנו, זו פעילות שריון התקפית".

תיעוד הטנקים בעומק הרצועה:

עוד אמר הגרי כי "בתקיפות משולבות חיסלו הלוחמים עשרות לוחמים הלילה, אנחנו מבצעים פעולה קרקעית מורחבת, יבשה, טנקים, כוחות חי"ר לעבר מחבלים שמתכנסים בשטחי כינוס כדי לתקוף אותנו". הוא הוסיף: "אנחנו נעים בקרקע, מזהים את המחבלים ותוקפים. הלחימה מתנהלת בתוך הרצועה אנחנו בהערכת מצב כל הזמן, הפעילות ההתקפית תתמשך ותתעצם לפי שלבי המלחמה ומטרותיה".

צה"ל המשיך במהלך הלילה בהרחבת הפעילות הקרקעית ברצועת עזה

הבוקר (ב') עדכן צה"ל על הרחבת הפעילות ודיווח כי בהיתקלויות עם מחבלים ברצועת עזה, חיסלו לוחמי צה"ל עשרות מחבלים אשר התבצרו במבנים וניסו לפגוע בכוחות. במהלך אחד מהאירועים, כלי טיס בהכוונת הלוחמים בשטח תקף מבנה כינוס של ארגון הטרור חמאס ובו מעל ל-20 מחבלים.

במהלך הלילה, לוחמי צה"ל בשטח הרצועה זיהו מחבלים חמושים ועמדה לשיגור נ"ט במרחב אוניברסיטת "עזהאר" ברצועה והכווינו מטוס קרב שתקף אותם. בנוסף, ביממה האחרונה נתקפו כ-600 מטרות ביניהן מחסני אמצעי לחימה, מקומות מסתור וכינוס של פעילי חמאס ועמדות נ"ט.