מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל: מחבלי החמאס נצורים ברצועה - אנחנו לא פועלים לפי השעון שלהם

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס לתמרון הקרקעי הצפוי ברצועת עזה: "מחבלי חמאס מתחבאים ברצועה, נצורים. אנחנו לא פועלים לפי השעון שלהם. נפעל היכן ומתי שנרצה, אנחנו לא מוגבלים בזמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 12:12 ח בחשון התשפד

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי נשא הבוקר (ב') הצהרה לתקשורת במהלכה התייחס לתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה ועדכן את מספר החטופים. בדבריו התייחס הגרי לסיוע ההומניטרי לעזה וציין כי "נכנסו אתמול בשעה עשר בלילה לדרום הרצועה ארבע עשרה משאיות עם מים, אוכל וציוד רפואי דרך מעבר רפיח. המשאיות נבדקו על ידי גורמי ביטחון ישראלים".

"עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 222 אנשים חטופים"

על מספר החטופים: "עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 308 חלְלי צה"ל ו-222 אנשים חטופים. מדובר בלא מעט אזרחים זרים. אנחנו עומדים בקשר עם כל משפחות הנעדרים באמצעות קציני צה"ל שמלווים כל משפחה באופן אישי וצמוד. אנחנו ממשיכים לפעול בכל הדרכים הקיימות על מנת להחזיר את החטופים הביתה בשלום".

"תקפנו למעלה מ-310 צבאיות בשטח הרצועה"

על התקיפות ברצועת עזה: "ביממה האחרונה תקפנו למעלה מ-310 מטרות צבאיות בשטח הרצועה.
תקפנו בהכוונת שב"כ ואמ"ן - מנהרות בהן שהו פעילים של ארגון הטרור חמאס, עשרות מפקדות מבצעיות שבחלקן הסתתרו מחבלי חמאס וג'יאהד, תקפנו מתחמים צבאיים ועמדות תצפתית".

"כמו כן, במהלך הלילה נערכה פעילות משותפת של כוחות חי"ר ומשוריינים. במסגרת הפעילות, תקפנו מספר חוליות מחבלים ובהן חוליות נ"ט ומטרות תשתית נוספות. הפשיטות האלו גם מאתרות ומחפשות מידע על נעדרים וחטופים".

"באשר למאמץ טיהור המרחב, אני מעדכן אתכם שמתחילת המלחמה, איתרנו ואספנו למעלה מאלף גופות של מחבלי חמאס ממרחב העוטף והגדר. משימת האיתור, האיסוף והזיהוי גם בנושא זה נמשכת ויש להניח שזה עוד לא המספר הסופי"

"נפעל היכן ומתי שנרצה, אנחנו לא מוגבלים בזמן"

דובר צה"ל התייחס לתמרון הקרקעי הצפוי בעזה: "ממשיכים להיערך ולקדם את המוכנות שלנו לשעת הפקודה, האויב הוא זה שנמצא בלחץ, לא אנחנו. מחבלי החמאס מתחבאים ברצועה, נצורים. אנחנו לא פועלים לפי השעון שלהם. נפעל היכן ומתי שנרצה, אנחנו לא מוגבלים בזמן".

"חיסלנו שמונה חוליות חיזבאללה ביממה האחרונה"

ביחס לזירה הצפונית אמר הגרי: "בצפון ביממה האחרונה חיסלו 8 חוליות מחבלים שניסו לשגר טילי נט ורקטות כאשר 7 חוסלו לפני השיגור. מתחילת המלחמה סיכלנו למעלה מ-20 חוליות מחבלים בגבול הצפון. בתגובה לאירועי הירי האחרונים, תקפנו בשעות הלילה גם תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, ונמשיך לתקוף אל מול כל אש שתבוצע כלפיי המדינה".