מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המלחמה נמשכת: נמסרו הודעות ל- 302 חללי צהל ו-199 חטופים

בית חולים בעזה הופצץ, בצה"ל מעריכים שמדובר בשיגור כושל של חמאס | נמסרו הודעות ל- 302 חללי צהל ו-199 חטופים | מטח טילים כבד לעבר השפלה, המרכז, השרון והדרום

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 19:02 ב בחשון התשפד | עודכן בתאריך 17/10/23 23:00

המלחמה נמשכת: נמסרו הודעות ל- 302 חללי צהל ו-199 חטופים
אזעקות, צילום: Yossi Aloni/Flash90

היום ה- 11 למלחמה: בעקבות טענת חמאס כי מאות עזתים נהרגו בתקיפת צה"ל הערב (ג') לכאורה, על בית חולים בשכונת זיתון שבעזה, בצה"ל מעריכים כי מדובר בשיגור חמאס שנכשל. דובר צה"ל, דניאל הגרי, רמז כי ייתכן שמדובר בדיווח כוזב: "מכיוון שיש הרבה תקיפות של חיל האוויר ויש גם הרבה שיגורים כושלים, נכון שאנחנו נלמד את הפרטים - וניתן לציבור את האמת".

התראה הופעלה הערב בצפון, מצה"ל נמסר כי זוהתה מטרה חשודה בדרכה למרחב האווירי של מדינת ישראל משטח לבנון. לאחר בדיקה - נשלל חשש לחדירה. דובר צה"ל הודיע הערב כי נמסרו הודעות ל- 302 חללי צהל ו-199 חטופים. מעל 50 מחבלי חמאס נעצרו ביו"ש. מוקדם יותר, מטח רקטות כבד שוגר מעזה לעבר גוש דן והשפלה, העוטף, אשדוד ושדרות.

בהמשך למטח הטילים מוקדם יותר, בשדרות מדווחים על לפחות 7 פגיעות ישירות: פגיעה ברכב, פגיעה בבניין, פגיעה ישירה בבית (הדיירים היו בממ"ד ולא נפגעו), פגיעה בחומה, פגיעה נוספת בשני בתום ובכביש. 2 פצועים במצב קל, נגרם נזק לרכוש.

רקטה

רקטה, צילום: Rahim Khatib/Flash90

83 מבוקשים נעצרו ביו"ש, מתוכם 51 מחבלי חמאס

מלבד הלימה בעזה ובגבול הצפון, כוחות רבים של צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון לסיכול טרור, ועצרו 83 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור ואמצעי לחימה רבים. 51 מהם פעילים בארגון הטרור חמאס.

בין הפעילים שנעצרו:

עדנאן עצפור, תושב שכם ומבכירי ארגון הטרור חמאס באיו"ש.
נאאל אבו כויכ, מראשי ארגון הטרור בגזרת רמאללה.
אסמעיל ערוג, פעיל צבאי בארגון הטרור חמאס ובכיר בגזרת בית לחם.
חאתם קפישה, חבר המועצה המחוקקת מטעם ארגון הטרור חמאס.
ועוד 16 חברי ארגון הטרור חמאס ברחבי יהודה ושומרון.

צילום: דובר צה"ל

בנוסף במהלך הפעילויות אותרו והוחרמו נשק ציידים ואקדח. אין נפגעים לכוחותינו. מתחילת המלחמה נעצרו למעלה מ-440 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. למעלה מ-220 מהם משוייכים לארגון הטרור חמאס.

פיקוד העורף: הלימודים יותרו בחלק מהאזורים

פיקוד העורף פרסם הערב הנחיות עדכניות, לפיהן בערים מסוימות תותר פתיחת מסגרות החינוך מחר בבוקר. בהודעה מטעם משרד החינוך נכתב: "משרד החינוך מודיע היום כי החל ממחר תתאפשר חזרה הדרגתית לשגרת למידה בחירום במסגרות בתי הספר וגני הילדים גם באזור דן, השפלה, ים המלח והבקעה על פי הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף באזורים אלה".

מדובר בחזרה הדרגתית לשגרת הלמידה בחירום במסגרות שתתבצע תוך הקפדה ושמירה על ביטחון התלמידים ובטיחותם. שר החינוך יואב קיש הבהיר במסגרת הערכות המצב לקראת החזרה פיזית למסגרות כי שיקול זה עומד מעל לכל שיקול אחר: "החזרה לשגרת למידה במסגרת הגן ובית הספר משמעותית לחיזוק החוסן הלאומי של החברה הישראלית".