מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ניו יורק טיימס: סרטון תיעוד החטופה לא צולם בימים האחרונים

כלי התקשורת האמריקאי ביצע ניתוח של הסרטון שפרסם חמאס, בו נראת מייה שם. לפי הניתוח הוא לא צולם בימים האחרונים - אלא לפני יותר משישה ימים | הצעירה בסרטון: "אני רק מבקשת שיחזירו אותי הביתה, תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 10:58 ב בחשון התשפד

ניו יורק טיימס: סרטון תיעוד החטופה לא צולם בימים האחרונים
מיה שם בסרטון, צילום: ללא

ארגון הטרור הרצחני חמאס פרסם אמש (ב') הודעה לפיה הוא מחזיק בידיו 250 חטופים - וגם תיעוד וידאו ראשון של אחת מהחטופות שמוחזקות בשבי ברצועת עזה. החטופה היא מיה שם, שנראת בסרטון כשחובשים אותה וכשהיא מבקשת שישחררו אותה. העיתון "ניו יורק טיימס" ביצע ניתוח של הסרטון, ומהניתוח שלו עולה כי הסרטון לא צולם בימים האחרונים.

הסרטון שפרסם חמאס:

לפי הניתוח האמריקאי, הסרטון צולם לפני יותר משישה ימים. בסרטון שהפיץ חמאס, נראית שם, צעירה תושבת שוהם ובעלת אזרחות צרפתית, שנחטפה כשברחה מהמסיבה ברעים. מחבלי חמאס צילמו אותה מקבלת טיפול רפואי לכאורה, ומקריאה מסרים לישראל, שמטרתם לייצר מצג כאילו חמאס דואג לחטופים שמוחזקים בידיו מבחינה רפואית.

"רק מבקשת שיחזירו אותי הביתה, תוציאו אותנו מפה"

במהלך התיעוד, נשמעת החטופה אומרת: "נפצעתי קשה מאוד ביד, דואגים לי ומטפלים בי, נותנים לי תרופות הכול בסדר. אני רק מבקשת שיחזירו אותי הביתה, תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר". נציין כי למרות הניתוח טרם ברור מתי צולם התיעוד, וכי ככל הנראה שם אולצה להצטלם ולהעביר את מסרי חמאס תחת איומים.