סמוטריץ': "צריך להודות, נכשלנו"

שר האוצר בהצהרה: "צריך להודות ביושר, בכאב ובראש מורכן: נכשלנו. נכשלנו בשמירה על ביטחון אזרחנו. לא הצלחנו לממש את החוזה הלא כתוב הראשון במעלה בין מדינה לאזרחיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 20:17 ל בתשרי התשפד

סמוטריץ': "צריך להודות, נכשלנו"
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שמונה לאחראי מטעם הממשלה לכל נושא העורף במהלך המלחמה, נשא הערב (א') הצהרה, בה הודה בכישלונה של הממשלה בשמירה על ביטחון אזרחיה: "צריך להודות ביושר, בכאב ובראש מורכן: נכשלנו. נכשלנו בשמירה על ביטחון אזרחנו. לא הצלחנו לממש את החוזה הלא כתוב הראשון במעלה בין מדינה לאזרחיה, שנכתב בדם והוכתם בדם".

סמוטריץ' המשיך והתייחס למחדלים: "עוד יגיע הזמן של החשבונות על הקונספציות, ההתנתקות והבריחה מעזה והטעויות של התקופה האחרונה והימים האחרונים שהביאו את הדבר הנורא הזה. אבל עכשיו זמן אחדות וזמן נצחון".

תופסים מחסה באשקלון

תופסים מחסה באשקלון, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"יעד המלחמה - השמדה מוחלטת של חמאס"

יחד עם זאת, הגדיר שר האוצר את יעדי המלחמה: "השמדה מוחלטת של חמאס ואגרוני הטרור ברצועת עזה ולא רק. לא נסכים להסתפק בפחות מזה. לא נסכים לכל ביטוי מכובס מלבד השמדה פיזית של ארגוני הטרור". עוד אמר: "זה הזמן לומר תודה ליו"ר המחנה הממלכתי, אני קורא לכל ראשי הסיעות הציוניות להצטרף לממשלה".

סמוטריץ' עבר לכובעו כשר האוצר, והתייחס לסוגיה התקציבית: "בימים האחרונים, האגף עורך מיפוי מדוקדק של כלל התקציבים שאינם חיוניים לתמיכה במאמצי הלחימה, תמיכה באזרחים, ולתפקודו הרציף של המשק, על מנת להסיטם בהתאם לצרכים הדחופים של המשק", אמר ופירט: "במסגרת מיפוי זה נבחנים כלל התקציבים שטרם שולמו וחוייבו, ביניהם גם תקציבים קואליציוניים לשנים 2023-2024. חלק מהתקציבים כבר הוסטו והיתר יוסטו בהתאם למיפוי ולצורך".