נס מצמרר: סא"ל גיא מדר נלחם במחבלים וניצל בזכות הציצית

גיא מדר יצא להילחם במחבלים ביוזמתו האישית, בעודו לבוש אזרחי ונושא את נשקו האישי. כשהגיעו כוחותינו אל המקום בו שכב פצוע, סביבו עשרות מחבלים, הם הניחו שמדובר במחבל - וזיהו אותו ברגע האחרון בזכות הציצית

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 15:07 כה בתשרי התשפד

נס מצמרר: סא"ל גיא מדר נלחם במחבלים וניצל בזכות הציצית
גיא מדר, ניצל בזכות הציצית, צילום: דוד בר כתר

מלחמת "חרבות ברזל" ממשיכה להביא סיפורי גבורה בלתי נתפסים, וכזה הוא סיפורו של גיא מדר סא"ל, תושב כרמי קטיף המשרת כמג"ד בקבע. גיא התארח בשמחת תורה בקריית גת, אצל סבו וסבתו, ושמע כמו כולם את המטחים בדרום. בלי לחשוב פעמיים הוא לקח את האוטו, כשהוא לבוש בבגדיו האזרחיים ונושא את נשקו האישי, אקדח בלבד.

לקח את נשקו האישי ויצא להילחם במחבלים

בדרכו מדר בירר עם חבריו לאוגדה והבין שיש חדירת מחבלים. כשהגיע לאזור רעים, רכבים במקום קראו לו להתרחק וצעקו לו שיש טבח. מדר שאל מה הכיוון המדויק, ולשם נכנס. סביבו היו פצועים רבים, ומחבלים שהמשיכו לשוטט ולירות. באומץ רב ובאמצעות הנשק האישי שלו, מדר הצליח לחסל חמישה מחבלים. בהמשך חבר לשוטר שנכח במקום והשניים עלו על ניידת משטרה במטרה להתרחק מהמקום.

בעודם בדרכם, המשיכו מחבלים לירות מחסניות על רכבם ללא הפסקה. הרכבים סביבם נפגעו וגם הניידת החלה להאט, מדר והשוטר חטפו שניהם כדורים ברגליהם. האוטו הפסיק לנוע ומדר התגלגל החוצה וזחל הצידה אל מחוץ לכביש, כשבכביש ממשיכים להסתובב 20 מחבלים חמושים. כך שכב במשך שעתיים שלמות, מדמם, עד שהתקרב רכב של כוחותינו.

גיא מדר, "מחכה להשתחרר ולחזור להילחם"

גיא מדר, "מחכה להשתחרר ולחזור להילחם" צילום: דוד בר כתר

"הוא מחכה להשתחרר ורוצה לחזור להילחם כמה שיותר מהר"

מדר ניסה בכל כוחו לשרוק להם, לצעוק, אך הם לא שמעו אותו. לפתע נוצר קשר עין, החיילים הבחינו במדר אך בגלל שלא לבש מדים ובכל זאת נשא נשק, הניחו שמדובר במחבל. החיילים התקרבו, איגפו אותו מכל הצדדים והחלו בירי, עד שאחד מהם הבחין בציצית על גופו של מדר וצעק: "לא לירות, יש לו ציצית!". מדר ניצל ופונה לבלינסון, שם עבר ניתוח לטיפולו. "הוא מתאושש אחרי הניתוח", סיפר לנו אחד ממקורביו, תושב היישוב שהגיע לבקר את הגיבור, "הוא מחכה להשתחרר ורוצה לחזור להילחם כמה שיותר מהר".