ריאיון הצעירים הישראלים בהודו חוזרים להתגייס: "כל הפלוגה נמצאת כבר בטנקים"

בעוד הלחימה בדרום נמשכת בעוז, צה"ל ממשיך בגיוס מילואים מאסיבי. בין הישראלים הרבים שמבקשים להצטרף ליחידותיהם גם עשרות צעירים המטיילים בהודו. אחד מהם, גיא, אומר ל"חדשות כיפה": "יש מספר לא מבוטל של אנשים שעושים את דרכם לארץ כדי להתגייס"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/10/23 10:34 כג בתשרי התשפד

הצעירים הישראלים בהודו חוזרים להתגייס: "כל הפלוגה נמצאת כבר בטנקים"
צילום: ללא

בתום ים הידיעות הקשות שמגיעות מעוטף עזה ומהדרום, ישנם גם התמונות מחממות הלב של אלפי ישראלים שעושים את דרכם דרומה וצפונה לשירות מילואים כשאחוזי ההתנדבות חוצים את מאת האחוזים. בין אותם ישראלים שמבקשים להתייצב ולהילחם להגנת המדינה ישנם גם עשרות צעירים ישראלים הנמצאים בטיול בהודו ובמדינות הסמוכות. אחד התרמילאים, גיא, אומר ל"חדשות כיפה" כי ישנם גם התארגנויות לטיסות משותפות ארצה.

"אנחנו על מונית, כל אחד מיחידה אחרת"

"הייתי בפושקר במהלך השבת, הייתי בתפילות. בבוקר-צהריים כבר היו שמועות על כל מה שקורה והיו אנשים שעדכנו" הוא מתאר את הרגעים הדרמטיים בתחילת הלחימה. "חלק שומרים שבת וחלק לא אז כבר במהלך החג היו כבר עדכונים. השתדלו לא לגמרי לספר הכל כדי לא לפגוע בתחושת החג, אבל הבנו שקורה משהו רציני. ותחושות מאוד מאוד לא פשוטות. יש אנשים שהגיעו לבתי חב"ד או למסעדות של הישראלים כדי להיות ביחד".

אחת ההודעות של הישראלים בהודו

אחת ההודעות של הישראלים בהודו צילום: ללא

הוא מתאר איך עשרות צעירים מנסים בכל דרך להגיע ארצה ליחידות המילואים שלהם: "אנחנו על מונית שלושה ישראלים, כל אחד מיחידה אחרת שרוצים להתגייס, חיפשנו כרטיסי טיסה ואנחנו מקווים שיהיו טיסות".

"אני מאוד מקווה שהטיסה שהזמנתי באמת תגיע לארץ"

"היו חברה שידעו שהם מגוייסים, גם אני הנחתי שאני מגוייס. במוצאי החג פתחתי את הפלאפון וגיליתי שכל הפלוגה נמצאת כבר בטנקים ובהתארגנויות. יש פה סוכן שעובד עם הישראלים והרבה אנשים הגיעו אליו כדי לברר על טיסות" הוא אומר ומדגיש: "חלק מקדימים טיסות לארץ כדי בכל מקרה להיות בארץ ויש מספר לא מבוטל של אנשים שעושים את דרכם לארץ כדי להתגייס".

צילום: ללא

לאחר שחברות רבות ביטלו את טיסותיהם ארצה, הדרך לישראל לא קלה: "יש בעיות עם הטיסות, ממש בלאגן כי יש טיסות שמתבטלות, יש הרבה קבוצות וואטסאפ שרק עוסקות בדרכי הגעה לישראל, יש כל מיני התארגנויות של קבוצות של אנשי מילואים שנמצאים פה בהודו ובמדינות בסביבה, להתארגן יחד לטיסות מאורגנות. אני מאוד מקווה שהטיסה שהזמנתי באמת תגיע לארץ".

"אף הורה לא רוצה שהילד שלו יחזור לארץ"

גיא מתאר איך בתי חב"ד ושאר בתי הישראלים התגייסו כדי לספק רגעים של אחדות לישראלים הנמצאים בהודו. הוא מתאר על התחושות בקרבם: "מישהי אומרת שחברה שלה שלחה שמחבלים נמצאים ביישוב שלה, דברים לא פשוטים. הרבה חוזרים לארץ אך יש כאלה שהטיול שלהם היה אמור להימשך אבל הם מנסים לחזור עכשיו בין אם להתגייס ובין אם להיות עם המשפחה".

חיילים מתכוננים למלחמה

חיילים מתכוננים למלחמה, הצעירים מהודו שבים להתגייס. צילום: דובר צה"ל

על תגובת ההורים הוא אומר: "לצד זה יש גם את מי שממשיכים בטיול גם כי אין להם מה לעשות בארץ וגם כי ההורים של כולם לא רוצים שנחזור, גם ההורים שלי לא רוצים שאחזור אף הורה לא רוצה שהילד שלו יחזור לארץ במצב הזה".

קבוצות הישראלים בהודו

קבוצות הישראלים בהודו צילום: ללא