ראש יהודי עתרה לבית המשפט נגד החלטת עיריית תל אביב

אחרי שאסרה עליה לקיים אירועים במרחב הציבורי, עמותת "ראש יהודי" עתרה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד העירייה: "נכנעה לתכתיבים של השוליים הקיצוניים שהגיעו להפריע ולשבש את תפילת יום הכיפורים, לא ניתן לשקר לנצח"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 29/09/23 11:14 יד בתשרי התשפד

ראש יהודי עתרה לבית המשפט נגד החלטת עיריית תל אביב
ישראל זעירא, מנכ"ל ראש יהודי, צילום: עמיחי זעירא

ארגון "ראש יהודי" עתר הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד החלטת עיריית תל אביב שלא לאפשר לה לקיים אירועים במרחב הציבורי, בשל אירועי תפילת ערב יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף. העמותה, יחד עם שתי נשים נוספות, עתרה גם נגד ההחלטה של העירייה לאסור עליו להקים סוכה ציבורית ברחוב זמנהוף וכן לקיים הקפות שניות בכיכר דיזנגוף.

"לצערינו עיריית תל אביב נכנעה לתכתיבים של השוליים הקיצוניים שהגיעו להפריע ולשבש את תפילת יום הכיפורים" כתבו אמש (ה') בארגון. לדבריהם, "הדגשנו במהלך השבוע ואנחנו מדגישים גם עכשיו. לא עברנו על החוק. נקודה. העירייה נתנה היום פרס לעבריינות ולאלימות ולאלה שנלחמו שלא תתקיים תפילה ברשות הרבים. אנחנו לא ניתן לשקר לנצח".

עיריית תל אביב ביטלה את האישור לקיום הקפות שניות בדיזנגוף

נזכיר כי אמש הודיעה עיריית תל אביב על ביטול ההיתרים שניתנו לעמותה לקיום אירועים במרחב הציבורי בחג הסוכות, וזאת "לנוכח הפרת הנחיות העירייה והחלטת בית המשפט על ידי אנשי העמותה בערב יום הכיפורים". לטענת העירייה מכתב הביטול ניתן לאחר שימוע שנערך לעמותה "בשל הצבת במה ללא היתר נדרש ושימוש באמצעים פיזיים להפרדה מגדרית במהלך תפילות יום הכיפורים בכיכר דיזינגוף".

מפלגת הציונות הדתית הגיבה להחלטת עיריית תל אביב ותקפה את ראש העירייה רון חולדאי: "רון חולדאי פועל באופן טוטליטרי צבוע, אלים, דורסני, משתיק ונוטף שקר. בסופו של יום האמת, השפיות והרוב ינצחו את הטרלול והשקר. אנו מחזקים את ראשי ופעילי ראש יהודי. תמשיכו להרבות אור ואהבה וזה ינצח את החושך והשנאה".