נזקים נוירולוגים קשים: ריקול חמור לתוסף התזונה המוכר

משרד הבריאות מזהיר את הציבור משימוש בסטרואידים אנאבוליים מסוג דיאנבול (Dianabol) ו-אנאבר (Anavar). הודעת המשרד מגיעה בעקבות אשפוזו של אדם שסובל מנזקים נוירולוגים קשים לאחר השימוש בסטרואידים הללו

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/23 17:24 כא באלול התשפג

נזקים נוירולוגים קשים: ריקול חמור לתוסף התזונה המוכר
אילוסטרציה | , צילום: shutterstock

משרד הבריאות מזהיר היום (ה') את הציבור משימוש בסטרואידים אנאבוליים מסוג דיאנבול (Dianabol) ו-אנאבר (Anavar) שמשווקים באופן לא חוקי ברחבי הארץ, זאת בעקבות אשפוזו של אדם שסובל מנזקים נוירולוגים קשים בעקבות השימוש בהם.

"סטרואידים אנבוליים נפוצים בעיקר בקרב ספורטאים ומתעמלים", ציינו בהודעת משרד הבריאות. "השימוש בהם עלול לגרום לתופעות לוואי קשות, בניהן, פגיעות נוירולוגיות, אי ספיקת כליות, פגיעות שונות בפוריות, דיכאון, תוקפנות ועלייה בלחץ הדם".

Dianabo

DIANABOL | צילום: משרד הבריאות

נתפסו מספר מעבדות פיראטיות שמייצרות סטרואידים אנאבוליים בניגוד לחוק

משרד הבריאות עובד בשיתוף פעולה הדוק עם גורמי האכיפה על מנת להתמודד עם התופעה. בשנים האחרונות נתפסו עשרות אלפים של סטרואידים אנאבוליים ששווקו בניגוד לחוק, ולאחרונה, בפעילות משותפת של האגף לאכיפה ולפיקוח במשרד הבריאות בשיתוף משטרת ישראל, נתפסו מספר מעבדות פיראטיות שמייצרות סטרואידים אנאבוליים בניגוד לחוק.

ANAVAR |

ANAVAR | צילום: משרד הבריאות

ד"ר רוני ברקוביץ, מנהל האגף לאכיפה ולפיקוח במשרד הבריאות: "משרד הבריאות שב ומזהיר מפני שימוש בסטרואידים אנבוליים שעלולים לפגוע בבריאות הציבור וקורא להימנע מרכישתם של הסטרואידים דרך רשתות חברתיות ואתרי האינטרנט".