תייר איבד הכרה סמוך למפעלי ים המלח - מותו נקבע במקום

במשטרת ישראל התקבל דיווח בדבר קבוצה של 6 בני אדם שטיילו בשטח צבאי סגור בסמוך למפעלי ים המלח. אחד מהם היה מחוסר הכרה ובהמשך נקבע מותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/23 10:06 י באלול התשפג | עודכן בתאריך 27/08/23 11:06

תייר איבד הכרה סמוך למפעלי ים המלח - מותו נקבע במקום
הכוחות בשטח | , צילום: דוברות המשטרה

הרוג וחמישה פצועים: כוחות ההצלה הוזעקו לסייע לשישה מטיילים שסבלו מתשישות וחום סמוך למנחת בר יהודה באזור מפעלי ים המלח, מדובר באזור שטח צבאי סגור בו קיים חשש להימצאות מוקשים. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף יחידת חילוץ וכוחות צה"ל העניקו טיפול רפואי לחמישה נפגעים במצב קל עד בינוני עם תשישות חום, בהם: אישה כבת 34, וארבעה גברים בשנות ה-30, מתוכם שניים ישראלים.

מסוק צבאי עם כוחות מיחידה 669 וכן כוחות הנדסה, כוחות רפואה של חטיבת יואב וכוחות חילוץ של משטרת ישראל הוזנקו לנקודה. מסוק צבאי עם כוחות מיחידה 669 ויחידת החילוץ המשטרתית איתרו וחילצו את גופתו של אחד החשודים, במהלך החילוץ נקבע מותו, ככל הנראה כתוצאה מתשישות ומכת חום.

התיעוד מזירת האירוע

הכוחות עדיין מבצעים סריקות בשטח

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן הורה על פתיחת חקירה לאור נסיבות האירוע ומיקומו בשטח הצבאי הסגור. על פי המשטרה, בשלב הראשוני הכוחות איתרו מספר אנשים וחילצו אותם מהאזור המסוכן. לאחר סריקות של יחידת החילוץ של המשטרה אותר אדם נוסף מחוסר הכרה וכוחות הרפואה קבעו את מותו במקום. בסך הכל חולצו מהשטח חמישה אנשים, שני ישראלים וארבעה נתינים זרים, בנוסף נתין זר אחד נקבע מותו והכוחות עדיין מבצעים סריקות בשטח. הפרטים עדיין אינם ברורים, אבל ייתכן ומדובר בחשודים שחצו את הגבול לשטח ישראל בסיוע של שני אזרחים ישראליים.

חובש בכיר במד"א, עדן מילמן, סיפר: "הגענו לשטח וחברנו לכוחות החילוץ שחילצו אלינו בשלב זה חמישה נפגעים מתשישות חום, אישה כבת 34 ו-4 גברים בשנות ה-30. הם היו בהכרה מלאה ולאחר טיפול ראשוני בשטח הם יפונו להמשך בדיקות בבית החולים".