היועמ"שית השיבה לבג"ץ: יש לדחות את העתירה לפיטורי נתניהו

גלי בהרב מיארה הגיבה לעורכת הדין שדרשה להעביר את ראש הממשלה מתפקידו כי הוא מצוי בניגוד עניינים: "העתירה במתכונתה הנוכחית נותרה כללית, וגם משכך דינה להידחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/23 14:06 כז בתמוז התשפג

היועמ"שית השיבה לבג"ץ: יש לדחות את העתירה לפיטורי נתניהו
היועמ"שית גלי בהרה מיארה | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בג"ץ צפוי לדון בקרוב בעתירה הדורשת לקבוע כי יש להעביר את ראש הממשלה נתניהו מתפקידו מפני שהוא מצוי בניגוד עניינים. בג"ץ הודיע כי "העתירה תועבר לדיון בפני הרכב בהקדם". היום (א') היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הגישה לבג"ץ את תגובתה המקדמית לעתירה, כך פורסם באתר "מעריב". את העתירה הגישה עורכת הדין דפנה הלץ-לכנר.

"העתירה במתכונתה הנוכחית נותרה כללית, וגם משכך דינה להידחות"

היועמ"שית עדכנה את השופטים כי יש לדחות את העתירה על הסף. בנוסף, בהרב מיארה כתבה לנתניהו כי הוא הפר את הסדר ניגוד העניינים בנאום בו הבהיר כי יתערב בהליכי חקיקת הרפורמה המשפטית. "סוגיית ניגוד העניינים מטופלת על ידי היועצת המשפטית לממשלה ומערך הייעוץ המשפטי לממשלה באופן שוטף, כדין וכנדרש", הוסיפה. 

נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הסבירה היועמ"שית כי בנסיבות הקיימות אין עילה לדרוש מבית המשפט "להתערב ולהעניק את הסעדים מרחיקי הלכת שהתבקשו בעתירה דנן, ביניהם סיום כהונתו של ראש הממשלה, ואף אין במכתביה של היועצת המשפטית לממשלה כדי לבסס עילה שכזו".

לסיום נכתב כי הטענות בעתירה נותרו כלליות וכוללניות ביותר, "תוך שהן אינן מניחות בפני בית המשפט הנכבד תשתית עובדתית, ודאי לא איתנה ומבוססת. נפקות הדבר היא שהעתירה במתכונתה הנוכחית נותרה כללית, וגם משכך דינה להידחות".

עוה"ד הלץ-לכנר: נתניהו פסק ממעורבות בחקיקה?

מגישת העתירה, דפנה הלץ-לכנר, הגיבה על תגובת היועמ"שית, ובפרסום שהובא במעריב טענה כי המחלוקת עם הייעוץ המשפטי היא על השאלה האם קביעת היועמ"שית כי הטיפול בכך שנתניהו הפר את הסדר ניגוד העניינים אכן מטופל כדין והאם נתניהו הפסיק להיות מעורב בחקיקה, או מנגד, שטענתה של הולץ לכנר כי נתניהו לא פסק ממעורבות בחקיקה עד היום היא הנכונה.