גירית נגועה בכלבת: אזהרה דחופה לתושבי הצפון

בשבוע שעבר נמצאה בבריכת השחייה של קיבוץ דברת שבמועצה האזורית עמק יזרעאל גירית נגועה בכלבת. משרד הבריאות: כל מי שהיה במגע או שבעל החיים שברשותו בא במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט - לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות עפולה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/23 11:20 כא בתמוז התשפג

גירית נגועה בכלבת: אזהרה דחופה לתושבי הצפון
גירית | , צילום: shutterstock

גירית נגועה בכלבת נמצאה בשבוע שעבר בבריכת השחייה של קיבוץ דברת שבמועצה האזורית עמק יזרעאל. נכון לבוקר זה (ב') במשרד הבריאות מכירים מידע על מגע של שלושה בני אדם שהופנו לקבלת טיפול רפואי, מצבם טוב.

בעלי חיות מחמד מתבקשים ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי

במשרד הבריאות מבקשים מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט, בין התאריכים 25.06.2023 עד 05.07.2023 כולל - לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות עפולה, טלפון 04-6099000, או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, על מנת לשקול מתן טיפול מונע. נציין כי לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים.

הורים לילדים אשר היו בתקופה זו באזור האירוע מתבקשים לברר עם ילדיהם, אם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות בדחיפות. בעלי חיות מחמד מתבקשים ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, לצורך וידוא מצב חיסונם.

בהודעת משרד הבריאות נכתב: "משרד הבריאות מזכיר למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מיידי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת".