מבצע בית וגן

בנט דרש - BBC התנצלו: "שאלה בלתי הולמת"

במהלך המבצע התראיין ראש הממשלה לשעבר לרשת הבריטית, שם המגישה אמרה במהלך הריאיון כי חיילי צה"ל "נהנים להרוג ילדים". לאחר הריאיון דרש בנט התנצלות, וקיבל

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/07/23 23:24 טז בתמוז התשפג

בנט דרש - BBC התנצלו: "שאלה בלתי הולמת"
בנט בראיון לסדרה, צילום: שלום רופאייזן

במהלך ריאיון שערך ברשת BBC הבריטית, אמרה המגישה אנג'נה גדג'יל כי "חיילי צה"ל נהנים להרוג ילדים", זאת בעקבות חיסולם של מספר מחבלים בני פחות מ-18 במהלך מבצע "בית וגן". לאחר הריאיון דרש בנט כי הערוץ יפרסם התנצלות רשמית על הדברים השקריים והיום (ד') הוא משתף כי הערוץ אכן התנצל באופן רשמי.

"המשימה הושלמה בניצחון מוחץ" כתב ראש הממשלה לשעבר בעמוד הטוויטר שלו, "רשת ה-BBC הבריטית פירסמה לפני מספר דקות התנצלות רשמית על הראיון הנבזי. ככה נלחמים במערכת ההסברה". בנט תיאר את שאירע במהלך הריאיון: "אתמול קיימתי ראיון ברשת ה-BBC על מנת להגן על מדינת ישראל. המראיינת חרגה באופן קיצוני מכל הכללים ואף אמרה: "חיילי צה"ל נהנים להרוג ילדים". 

כוחות צה"ל בפעילות בג

כוחות צה"ל בפעילות בג'נין מבצע "בית וגן" צילום: דובר צה"ל

BBC מתנצלים: "שאלה בלתי הולמת"

"לא שתקתי" הוא כותב, "השבתי לה בחריפות. לאחר הראיון יצאנו למערכה והפעלנו כוחות רבים בעולם בדרישה להתנצלות רשמית. לפני מספר דקות השגנו את התוצאה הנדירה: רשת ה-BBC הודתה בחומרת הראיון והתנצלה. אנחנו לא שותקים על כבודה של מדינת ישראל". בהודעה שפרסם דובר הערוץ הבריטי נכתב: "אנו מתנצלים שהשפה ששימשה את המראיינת בריאיון לא נוסחה היטב והייתה בלתי הולמת".