היסטוריה: נבחרת ישראל הצעירה עלתה לחצי גמר היורו

לאחר דו קרב פנדלים מול נבחרת גיאורגיה שאירחה את המשחק, נבחרת ישראל הצעירה ניצחה ועלתה לחצי גמר היורו | הנבחרת תפגוש את המנצחת במשחק בין אנגליה לפורטוגל

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/23 21:59 יב בתמוז התשפג

היסטוריה: נבחרת ישראל הצעירה עלתה לחצי גמר היורו
צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל

עשו היסטוריה: לאחר דו קרב פנדלים מול נבחרת גיאורגיה שאירחה את המשחק, נבחרת ישראל הצעירה ניצחה הערב (שבת) ועלתה לחצי הגמר אליפות אירופה עד גיל 21. הנבחרת צפויה לפגוש את המנצחת במשחק בין אנגליה לפורטוגל שיתקיים מחר.

זו הפעם השלישית בלבד בה ישראל מתחרה בטורניר, והפעם הראשונה שהיא מעפילה לחצי הגמר ועוברת את שלב הבתים. מי שכבש את הפנדל שהעלה את הנבחרת לחצי הגמר הוא אוסקר גלוך היה זה שכבש את הפנדל האחרון. השחקן הגיאורגי, דבילאשווילי החמיץ את הפנדל החמישי ונתן לישראל את האפשרות לחגוג את ההיסטוריה.

צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל

נתניהו: "אל אל ישראל כל הכבוד לנבחרת הצעירה שלנו"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ברך איחל להם הצלחה רבה בחצי הגמר. "גאווה. כל הכבוד על ההישג המדהים. בזכות הנחישות וכוח הרצון הבאתם ניצחון מדהים. בהצלחה בחצי גמר היורו - אנחנו מאחוריכם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברך את הנבחרת הצעירה. "אל אל ישראל כל הכבוד לנבחרת הצעירה שלנו על הישג אדיר". גם שר האנרגיה, ישראל כ"ץ הצטרף לברכות. "ברכות לנבחרת הצעירה של ישראל בכדורגל על נצחון ענק בגיאורגיה ועלייה הסטורית לחצי הגמר שמסע הקסם לא ייגמר".

נזכיר כי מתחילת התחרות, הנבחרת הישראלית מפתיעה כל משחק מחדש. במשחק הראשון, הנבחרת השיגה נקודה מול גרמניה, נגד כל הסיכויים שנחשבים כפייבוריטים גדולים ואלופי אירופה הקודמים. במשחק שהתקיים ביום רביעי האחרון, נבחרת ישראל ניצחה את צ'כיה עם שער של עומרי גנדלמן בדקה ה-82.