אירוע חריג בצה"ל: גנב האמר צבאי, טייל עם משפחתו וביצע תאונה

חייל מילואים גנב האמר צבאי והשבית את הרכב מגזרה מבצעית למשך שבע שעות | על פי תחקיר של צה"ל, הלוחם לא דיווח על הנסיעה למפקדיו או לחבריו לגדוד ויצא מהבסיס בניגוד להוראות עם מקלע נגב

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/23 17:55 כה בסיון התשפג

אירוע חריג בצה"ל: גנב האמר צבאי, טייל עם משפחתו וביצע תאונה
צילום: Moshe Shai/FLASH90

אירוע חריג בצה"ל: בניגוד לפקודות הצבא, חייל מילואים לקח אתמול (ג') ג'יפ האמר צבאי ממוצב בצפון השומרון, לא הרחק מזירת הפיגוע במעבר ריחן, לביתו בפתח תקווה, והשבית את הרכב מגזרה מבצעית למשך שבע שעות. הלוחם שנהג ללא רישיון, טייל עם אשתו וילדיו, וביצע איתו תאונה שגרמה לרכב נזק. לאחר התאונה החייל חזר לבסיס.

על פי תחקיר של צה"ל, הלוחם לא דיווח על הנסיעה למפקדיו או לחבריו לגדוד על כך. עוד עולה מהתחקיר כי החייל יצא לביתו עם הנשק, מקלע נגב ולא הפקיד אותו כנדרש בבסיס. "בגין האירוע נפתחה חקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית", נמסר מדובר צה"ל.

5 פצועים בפיגוע בצפון השומרון: "אני דורש מהממשלה, תנו לנו תשובות לעזאזל"

נזכיר כי בשבועיים האחרונים, בו שני פיגועים באזור בו משרת חייל המילואים. אתמול בשעות הצהריים הגיע אזרח ישראלי פצוע ירי למעבר ריחן לאחר שככל הנראה נורה מרכב חולף סמוך לצומת האפס. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניקו במקום טיפול רפואי לפצוע כבן 33 בהכרה מלאה עם פציעה בגפיים, ופינו אותו לבית החולים הלל יפה. מלבדו עוד ארבעה נפצעו בפיגוע.

צילום: מועצה אזורית שומרון

על פי דיווחים, מדובר במחבלים שביצעו ירי כנראה בשני מוקדים בין חרמש למבוא דותן מרכב חולף, לעבר נהג רכב ישראלי, שכאמור הגיע פצוע בגפיים למעבר ריחן. לאחר מכן רכב המחבלים המשיך בנסיעה וירה לעבר רכב צבאי שיצא אחריו במרדף, ופצע ארבעה חיילים. הלוחמים פתחו במרדף אחר המחבלים שבמהלכו התבצעו חילופי אש. הכוחות חוסמים צירים במרחב וממשיכים במרדף אחר המחבלים.