פיגוע רודף פיגוע: לוחם צה"ל נפצע מירי סמוך ליישוב שבי שומרון

לוחם צה"ל נפצע באורח קל בפיגוע ירי סמוך לכיכר בכפר דיר שרף שבשומרון | בצה"ל מעריכים כי בפיגוע שאירע סמוך לנווה צוף, שני הפלשתינים, אב ובנו כבן 3, נפצעו מאש כוחותינו ולא מהירי של המחבלים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/06/23 07:30 יג בסיון התשפג

פיגוע רודף פיגוע: לוחם צה"ל נפצע מירי סמוך ליישוב שבי שומרון
פעילות צה"ל, צילום: דובר צה"ל

פיגוע רודף פיגוע: לוחם צה"ל נפצע הלילה (ה') באורח קל בפיגוע ירי שביצעו מחבלים סמוך לכיכר בכפר דיר שרף שבחטיבת שומרון פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. בצה"ל מעריכים כי הירי בוצע מתוך העיר שכם, וכוחות הביטחון השיבו באש לעבר מקור הירי. כוחות צה"ל סורקים במרחב אחר המחבלים.

בצה"ל מעריכים: שני הפלשתינים, אב ובנו בן 3 נפצעו מאש כוחותינו

מוקדם יותר באותו לילה, מחבלים ביצעו ירי לעבר עמדת פילבוקס של צה"ל בסמוך ליישוב נווה צוף - בכביש 465. שני פלשתינים שנפגעו מהירי, הגיעו לשער הכניסה ליישוב נווה צוף כדי לקבל טיפול רפואי. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניקו במקום טיפול רפואי לשני פצועים פלשתינים, בהם ילד בן 3 במצב אנוש וגבר כבן 40 במצב קשה.

המסוק שמפנה את הילד שנפצע

המסוק שמפנה את הילד שנפצע צילום: דוברות בנימין

בתוך כך, מתחקור ראשוני של צה"ל עולה כי שני מחבלים ביצעו ירי במשך מספר דקות לעבר היישוב, כוח צה"ל זיהה את הירי והשיב בירי. מסתמן שכתוצאה מהירי של הכוח נפגעו שני הפלשתינים. בצה"ל מסרו כי הם מצרים על פגיעה בבלתי מעורבים ופועל למניעת אירועים מסוג זה והאירוע מתוחקר.

תיעוד מירי המחבלים לעבר היישוב נווה צוף (דובר צה"ל):

המצוד אחר המחבלים שרצחו את מאיר תמרי הי"ד נמשך

נזכיר כי ביום שלישי האחרון אירע פיגוע ירי בצפון השומרון, בו נרצח מאיר תמרי ז"ל, תושב היישוב חרמש ואב לשניים. הפיגוע הקשה התרחש כאשר רכב ובו שני מחבלים הגיח לעבר רכבו של מאיר, מחבל אחד ירה שבעה כדורים והמחבלים נמלטו. כתוצאה מהירי, נפצע תמרי פצעים אנושים ובהמשך נאלצו הרופאים בבית החולים לקבוע את מותו. בצה"ל ממשיכים במאמצים המודיעיניים והמבצעיים בניסיון לאתר את המחבלים.