מבצע "חץ ומגן" נתניהו: "אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה"

בצל הדיווח המצרי כי הושגה הסכמת אש בין שני הצדדים, אמר ראש הממשלה כי המערכה טרם הסתיימה | בתום ההצהרה, מטחים כבדים נורו לעבר יישובי העוטף, פגיעות ישירות בשדרות ובאשקלון

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 10/05/23 20:45 יט באייר התשפג

נתניהו: "אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה"
צילום: חיים צח / לע"מ

מבצע "מגן וחץ": למרות הדיווחים המצרים כי הושגה הסכמה על הפסקת אש בין שני הצדדיםמטחים כבדים נורו הערב (ד') לעבר גוש דן, באר שבע, אשקלון ועוטף עזה ובתגובה צה"ל תקף  מטרות טרור ברצועה. בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, יואב גלנט מסרו הצהרה לתקשורת בה יתייחסו להסלמה הביטחונית.

בתום ההצהרה, מטחים כבדים נורו לעבר שדרות, אשקלון ויישובי העוטף. בשדרות דווחו על פגיעה ישירה בבית, צוותי מד"א מטפלים במספר נפגעי חרדה בודדים. באשקלון דווח על פגיעה ישירה בשני בתים שנגרם להם נזק, אין נפגעים.

נתניהו: "אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה"

בהצהרה, ציין נתניהו כי המערכה לא הסתיימה למרות הדיווחים המצרים על הפסקת אש. "אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה. ברגעים אלו ממש כוחותינו תוקפים בעוצמה ברצועת עזה וגובים מחיר יקר מארגוני הטרור. אני רוצה לחזור ולומר: כל מי שפוגע בנו, כל מי ששולח טרור נגדנו - דמו בראשו. העיקרון הזה, של כל מי שפוגע בנו ומנסה לפגוע בנו - דמו בראשו, קיבל היום חיזוק משמעותי במבצע 'מגן וחץ'. הפיתוח של יכולות מודיעניות חדשות, והפיתוח המקביל של יכולות מבצעיות חדשות, בשילוב היוזמה שלנו, מייצרים משוואה חדשה". 

צילום: חיים צח / לע"מ

נתניהו סיכם את דבריו ואמר כי ארגון הטרור נפגע בצורה קשה וציין כי אף ישראלי לא נפגע במערכה. "עד כה הנחתנו על הג'יהאד האיסלאמי בעזה את המכה הקשה בתולדותיו. בתוך שניות ממש, שתי שניות, באמצע הלילה, חיסלנו במקביל, בשלושה מוקדים נפרדים במקביל, את בכירי ארגון הטרור. פגענו במערך הנ"ט שלו, במחסני התחמושת שלו ובמפעלי ייצור הרקטות שלו. לשמחתנו, עד לרגע זה, אף אזרח ישראלי לא נפגע. אני מבקש מכל אזרחי ישראל להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף. אתם עושים את זה היטב, וזה באמת מציל חיים".

צילום: חיים צח / לע"מ

גלנט: "המציאות שבה עלולים להיפגע ילדים ישראלים לא מקובלת"

שר הביטחון, יואב גלנט נאם וציין לשבח את הישגי המבצע. "בשתי היממות האחרונות צה"ל הנחית מכה קשה. לצד סיכול הנהגת הג'יהאד האסלאמי, תקפנו אתרי אמצעי לחימה ופגענו בנכסי הארגון. ההישגים של הטכנולוגיה הישראלית מרשימים ובאים לידי ביטוי פעם אחר פעם. המציאות שבה עלולים להיפגע ילדים ישראלים לא מקובלת, ולכן נגיב. התגובה הלילה הייתה מפתיעה וקטלנית ואנחנו יודעים להעתיק אותה לכל גזרה", אמר גלנט.

גלנט בהערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון

גלנט בהערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

פגיעות ישירות בנתיבות ובבאר שבע

במטח האחרון, נרשמה פגיעה ישירה בבית בנתיבות. לא היו נפגעים באירוע. חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א מעוז ויברמן סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו הרס בסלון הבית. גבר כבן 40 התהלך במקום כשהוא ללא חבלות כלל. הוא סיפר לנו שנשמע להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף ונכנס מיד עם שמיעת האזעקה למרחב מוגן ובכך ניצלו חייו". בנוסף, פגיעה נוספת התרחשה בבאר שבע, שם רסיס פגע בגן ילדים, גם שם אין נפגעים.