היועמ"שית מגיבה לבן גביר: "לא ניתן לבחון את בקשתך"

היועצת המשפטית לממשלה מגיבה לדרישה של השר בן גביר לייצוג עצמי בבית המשפט וקובעת כי "היועמ"שית היא הפרשנית המוסמכת של הדין עבור הממשלה" | היועמ"שית מבקשת פגישה עם השר וטוענת: "עד כה לא נענינו" | בן גביר הגיב: "בוקר טוב אליהו, אין לי אמון בך"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/03/23 09:06 כ באדר התשפג

היועמ"שית מגיבה לבן גביר: "לא ניתן לבחון את בקשתך"
היועמ"שית, מסרבת לבקת בן גביר לייצוג עצמי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מסרבת לבן גביר: היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה מסרבת לדרישתו של השר בן גביר לייצוג עצמי בערכאות המשפטיות על סמכויותיו במשרד. במכתב ששולחת הבוקר (ב') בהרב מיארה לשר, היא כותבת כי לה הסמכות הבלעדית בייצוג הממשלה. בהרב מיארה מבקשת להיפגש עם בן גביר "לצורך ליבון הסוגיות".

בהרב מיארה מבקשת פגישה עם בן גביר: "לא נענינו"

במכתב, כותבת היועמ"שית על העתירות שהוגשו כנגד השר בעניין התנהלותו באירועי המחאה ומבקשת את תשובתו על מנת שתוכל להגיש את תגובת המדינה שאותה היא אמורה להגיש היום לבית המשפט. "נבקש לקבל בדחיפות את התייחסותכם לטענות" כותבת היועמ"שית ומוסיפה: "אבקש לתאם עמך בדחיפות ישיבה, לצורך ליבון הסוגיות העולות בבקשה".

השר בן גביר,

השר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לא ניתן לבחון את בקשתך הכללית לקבלת ייצוג נפרד"

בהרב מיארה מתייחסת במכתבה גם לדרישתו של בן גביר לייצוג עצמי בערכאות מולו וכותבת: "תפקידי היועצת המשפטית לממשלה הם לסייע לממשלה לקדם את מדיניותה". היועמש"ית מוסיפה וכותבת: "היועמש"ית היא היא הפרשנית המוסמכת של הדין עבור הממשלה, חוות דעתה מחייבת ומשקפת את הדין הקיים, כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת" קובעת היועמ"שית. בהרב מיארה מסיימת ודוחה את דרישתו של בן גביר: "לאור האמור, לא ניתן לבחון את בקשתך הכללית לקבלת ייצוג נפרד בכלל העתירות המופנות נגדך או נגד משרדך".

"אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך"

בן גביר הגיב למכתבה של בהרב מיארה וכתב: "בוקר טוב אליהו. שמח שאת מבקשת להיפגש איתי אחרי שכבר גיבשת את עמדתך והחלטת להקפיא מינוי ניצב עמיחי אשד למפקד בסיס הדרכה. אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך והגיע הזמן שאפסיק לשמוע באמצעות התקשורת על מכתבים שאת שולחת אליי".