הרמטכ"ל מגנה את הקריאות נגד חיילי המילואים: "אין להן מקום"

רב אלוף הרצי הלוי התייחס לקריאות נגד חיילי המילואים וגינה אותן: "אמירות לא מקובלות, בוודאי לא כלפי אלו המסכנים חייהם בפעילות מבצעית בכל הגזרות ומתייצבים לכל גיחה חוצת גבול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/23 21:44 יד באדר התשפג

הרמטכ"ל מגנה את הקריאות נגד חיילי המילואים: "אין להן מקום"
הרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בשבוע האחרון המערכת סוערת סביב האיומים בסרבנות של משרתי מילואים ושל טייסי מילואים בצה"ל לאחר שטייסי טייסת 69 ואיימו כי הם יחרימו את האימון השבועי שמתקיים מדי יום רביעי ובמקומו יערכו יום עיון בנושא דמוקרטיה. בעקבות הצהרתם, שר התקשורת, שלמה קרעי, התבטא אמש (ב') בחריפות את אנשי המילואים שקראו לסרבנות כמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט ואמר: "עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל". הרמטכ"ל הלוי ענה לקרעי וגינה את אמירתו.

הרמטכ"ל: "אמירות לא מקובלות"

"אני שומע גינויים ואמירות פוגעניות כלפי משרתינו במילואים", אמר הרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי. "אמירות אלה אינן מקובלות ואין להן מקום, בוודאי לא כלפי אלו המסכנים חייהם בפעילות מבצעית בכל הגזרות ומתייצבים לכל גיחה חוצת גבול".

גלנט: "מתכוון להגן על כל אנשי המילואים"

נזכיר כי מוקדם יותר היום (ג') שר הביטחון גלנט כי נפגש עם מפקדים בשירות מילואים והתייחס למכתבי הסרבנות והמחאה מתוך צה"ל ואנשי המילואים ושלח מסר לקרעי. "אני מתכוון להגן על כל אנשי המילואים, גם על מי שחושב הפוך ממני. למי שמשתלח בחיילי צה"ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית. אני מוקיר, מעריך ומגבה את חיילי המילואים. ללא קשר לעמדתם הפוליטית".

כאמור, גלנט התייחס למכתבי הסרבנות והמחאה מתוך צה"ל. "היה לי חשוב לשמוע אתכם, אני נציג צה"ל בממשלה, ונציג הממשלה בצה"ל. המציאות העומדת בפנינו מורכבת, אין לנו את הפריבילגיה להגיד כי יש משימות שלא ניקח בשל אידיאולוגיה כזאת או אחרת, משמעות הדבר מרחיקת לכת", אמר שר הביטחון.