פרסום ראשון כדי לא להפסיד זמן יקר - בקואליציה שוקלים צעד חריג

בשבוע הבא יחגגו בישראל את חג הפורים, אבל לצד השמחה, בקואליציה מבינים שהחג יפגע להם בזמן חקיקה יקר ושוקלים צעד חריג

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/02/23 10:31 ו באדר התשפג

כדי לא להפסיד זמן יקר - בקואליציה שוקלים צעד חריג
החלטת ראשי הקואליציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צעד חריג של הקואליציה: קואליציית נתניהו מקדמת בימים אלה שורה ארוכה של חוקים ואת הרפורמה במערכת המשפט, אבל הזמן קצר והמלאכה מרובה, ובשבוע הבא הם יאלצו להתמודד עם עיכוב נוסף, בעקבות חג הפורים שייחגג בשבוע הבא בימים שני עד רביעי, שישבית את מליאת הכנסת.

לחדשות כיפה נודע כי כדי לא לבזבז זמן יקר בקואליציה שוקלים לפתוח את המליאה ביום ראשון, מדובר בצעד חריג שלא קורה בדרך כלל. בנוסף, בקואליציה מתכוונים לפתוח את המליאה ביום שני, צום תענית אסתר וערב פורים בשעות הבוקר ולא בשעה 16:00 כפי שנהוג בדרך כלל. בהמשך השבוע המליאה צפויה להיות סגורה אבל ביום חמישי הכנסת תפעל כרגיל.

לוין ורוטמן, באו"ם מתריעים מהשלכות הרפורמה

לוין ורוטמן, באו"ם מתריעים מהשלכות הרפורמה צילום: יונתן סינדל/פלאש90

הרפורמה של רוטמן ולוין מתקדמת: לו"ז פוליטי לשבוע הקרוב

היום וביום שלישי, הדיונים על רפורמה המשפטית בוועדת החוקה בראשות שמחה רוטמן יימשכו. הסעיף שיעלה על סדר היום הוא תיקון הביקורת השיפוטית על חקיקת הכנסת, שבמסגרתו תצומצם משמעותית הביקורת השיפוטית של שופטי בית המשפט העליון על חקיקת הכנסת. לצד זאת, בוועדה ידונו על פסקת ההתגברות שתאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוק שנפסל בידי בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת.

ביום רביעי צפויה הצבעה במליאה בקריאה טרומית על "חוק הנבצרות" של הקואליציה. כמו כן, ועדת הכנסת אמורה להחליט אילו ועדות ידונו בחוקים שעברו בטרומית בשבוע שעבר: "חוק דרעי 2" "וחוק מח"ש". לצד העבודה הפרלמנטרית, מארגני המחאה מתכננים "יום שיבוש לאומי" כאשר מאות אלפי מפגינים צפויים לחסום כבישים, ולשבש את השגרה הרגילה - בזמן שהכנסת מצביעה על חוקים.