קצין צנחנים ניטרל את המחבל בעודו פצוע: "בגבורתו מנע פיגוע קשה יותר"

סגן נ' ניטרל את המחבל בפיגוע בעיר דוד זאת תוך כדי שהוא פצוע באורח קשה | מפקד גדוד "צפע", סא"ל אלמוג רותם, שיבח את הקצין: "פעל בחדות ומקצועיות, הראה לכולנו הלכה למעשה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/01/23 22:16 ו בשבט התשפג

קצין צנחנים ניטרל את המחבל בעודו פצוע: "בגבורתו מנע פיגוע קשה יותר"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (שבת) שני ישראלים נפצעו בפיגוע ירי במעלות עיר דוד בירושלים. השניים פונו במצב קשה אך יציב על ידי צוותי מד"א לבית החולים שערי צדק. הפצועים הם אב ובנו, סגן נ', מפקד בגדוד "צפע בחטיבת הצנחנים, פונו לבית החולים כשהם סובלים מפצעי ירי בפלג גופם העליון. הקצין נטרל את המחבל, נער בן 13, תוך כדי שהוא פצוע. מג"ד "צפע", סא"ל אלמוג רותם, פרסם מכתב לחייליו בו הוא משבח את מעשיו של סגן נ'.

"יום שבת, ירושלים, בשעות הבוקר התרחש פיגוע ירי כנגד משפחה אשר טיילה בעיר דוד. אחד מפצועי הפיגוע הוא מפקד צוות בפלגה ד' סגן נ'. באירוע, נ' פעל בחדות ובמקצועיות, חתר למגע עד לנטרול המחבל ובגבורתו מנע פיגוע קשה יותר. סגן נ' פעל כמצופה ממנו וברוח הגדוד - חתירה למגע עד לנטרול האויב, ובגופו הגן על סביבתו וזאת תוך כדי שהוא פצוע.

צילום: ללא

"הראה לכולנו הלכה למעשה"

עוד הוסיף וכתב כי "מצבו של נ' יציב והוא מקבל טיפול רפואי, מקצועי ומסור. אנשי הגדוד יהיו ליד מיטתו בכל עת. נאחל לו, לאביו שנפצע עימו וכל הפצועים מאירועי הטרור בסוף השבוע, החלמה מהירה. נ' הראה לכולם הלכה למעשה מהי המשמעות לכך שאנחנו צנחנים גם בבית. 'גם אם נופתע לא נוכרע'".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום המכתב כתב סא"ל אלמוג רותם כי "נ' הינו חלק בלתי נפרד מהגדוד ולצד איחולי החלמה, נמשיך בעשייה מבצעית ובאימונים משמעותיים לכל תרחיש אליו נדרש. בחתירה למגע, חדות ומקוצעיות".