הרצוג חשב שהוא לא מצולם ותקף את בן גביר: מעורר חרדה

נציגי המפלגות הגיעו לבית הנשיא כדי להמליץ על המועמד שלהם לראשות הממשלה, ונשיא המדינה תועד בעודו מתייחס ליו"ר עוצמה יהודית: השותף שלכם מעורר חרדה בקרב מדינות העולם | בן גביר בתגובה: "אתחיל להיפגש עם דיפלומטים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/22 19:45 טו בחשון התשפג

הרצוג חשב שהוא לא מצולם ותקף את בן גביר: מעורר חרדה
בן גביר מצביע, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שבוע חלף מאז הבחירות הכלליות לכנסת ה-25, והמגעים להקמת ממשלה מתקדמים. נציגי המפלגות הנבחרות הגיעו היום (ד') למשכן נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג בירושלים על מנת להציג את המועמד שלהם להרכבת הממשלה. בנימין נתניהו צפוי לקבל את 64 ההמלצות של חברי גוש הימין.

הליכוד, יש עתיד, המחנה הממלכתי וש"ס הגיעו כבר הגיעו ובסיכומו של היום הראשון למצעד ההמלצות נתניהו קיבל 43 ממליצים. נציגי הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ועוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר יגיעו מחר, בעוד נציגי נעם צפויים להגיע למשכן הנשיא ביום שישי. "יש לכם שותף שמעורר חרדה בקרב מדינות העולם, אני גם אמרתי לו את זה אישית וזה באמת לא לפרסום. לא רוצה לעשות צרות. זה באמת לא לפרסום".

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "הנשיא הציג בפני נציגי סיעת ש"ס פניות שקיבל ובהם דאגה לגבי עמדותיו של ח"כ איתמר בן גביר בנושאים מסוימים. בשיחה הדגיש הנשיא את האחריות המוטלת על כלל נבחרי הציבור. במסגרת שיחותיו עם כלל ראשי הסיעות ביום חמישי האחרון, התקשר הנשיא גם לח"כ בן גביר, ובשיחה פתוחה וכנה, העלה גם בפניו את הנושא". 

איתמר בן גביר מסר בתגובה: "הנשיא יצחק הרצוג ואני מקיימים שיחות רבות ופוריות בשבועות האחרונים. לא אחת ציין בפני הנשיא כי ההיכרות הקרובה עם דעותיי ותוכניותי הצליחה לסחוף מאות אלפים בישראל וכי הוא סמוך ובטוח שאם אדבר עם העולם יבינו ויכירו שאני לא מכליל את כל הערבים. אגב, בעקבות השיחות עם הנשיא התחלתי להיפגש עם דיפלומטים ואפעל להסביר עמדות עוצמה יהודית בעולם כולו".