"מרגיש מבוזה" 5 שנות מאסר בלבד לבדואי שתקף את בת ה-10 בביתה

במסגרת הסדר טיעון, בית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע פסק 5 שנות מאסר בפועל על הצעיר הבדואי שהורשע בביצוע עבירות מין בילדה המתגוררת באחד מיישובי הנגב | האב: "לא ציפיתי לצדק אבל זה עדיין משפיל ברמה האישית והלאומית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/11/22 14:21 טו בחשון התשפג

5 שנות מאסר בלבד לבדואי שתקף את בת ה-10 בביתה
הפזורה הבדואית, ארכיון, צילום: Nati Shohat/Flash90

בתחילת פברואר 2021 אירע מקרה מזעזע של תקיפה מינית ביישוב בדרום הארץ. כנופיה של שלושה פורצים בדואים הפזורה בנגב, פרצו לבית משפחה, ובמהלך השוד אנסו ילדה בת 10 המתגוררת בבית, בעוד הוריה ישנים בחדר הסמוך. העונש למעשים הגיע היום (ד') כאשר בית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע פסק רק חמש שנות מאסר בפועל על הצעיר הבדואי שהורשע בביצוע עבירות המין בילדה.

גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון שהוצג לשופטים בדצמבר 2021. הפרקליטות ביקשה עונש של עד שבע שנות מאסר בפועל, אולם במסגרת הסדר הטיעון הנאשם הודה בפריצה לבית, בניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה בקטינה שלא בהסכמתה החופשית. כדי למנוע מבתם להעיד בבית המשפט, המשפחה ועורכי דינה הסכימו להסדר הטיעון המקל.

"הרעיון שיש נסיבות מקלות באירוע כזה - מגוחך"

אביה של הילדה הסביר כי מחצית מגזר הדין הוקדש לנסיבות המקלות של הנאשם ולחרטה שהביע. "אני מרגיש מבוזה", אמר האב לחדשות 12. "אנחנו במלחמה וצריך לחסל את חמולות הפשע הבדואיות. הפתרון היחיד הוא משפט שדה לאנשים כמוהו. באתי לגזר הדין הזה מוכן - לא ציפיתי לצדק כי אני מכיר את המערכת. אבל זה עדיין משפיל ברמה האישית והלאומית. הרעיון שיש נסיבות מקלות באירוע כזה - מגוחך. מי שעושה דבר כזה אין לו מקום בחברה. הוא לא הביע בפנינו חרטה ולא התנצל".

אחותה של בת ה-10, העידה לאחר מתן גזר הדין כי "הנאשם היה משוחרר ונכנס לבית המשפט עם חיוך מאוזן לאוזן. לא ציפינו למשהו בבית המשפט, אבל הופתעתי לשמוע את גזר הדין - 5 שנים? כל המשפחה נפגעה".

בן גביר: המחבל פגע לא רק בילדה ובמשפחתה אלא בכלל תושבי המדינה

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד לתפקיד השר לביטחון הפנים, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר בתגובה לעונש: "אירוע חמור ומזעזע ממחיש את הבעיה הקשה במערכת המשפט. מחבל שפגע לא רק בילדה ובמשפחתה אלא בכלל תושבי המדינה, צריך להינמק בכלא לשנים ארוכות ולא לקבל שום עסקת טיעון. האירוע החמור הזה פוגע קשות בשאריות האחרונות של מה שנשאר מההרתעה הישראלית בנגב ובכלל".

"שום ילדה ישראלית לא צריכה לחשוש לצאת לרחוב ובוודאי שלא בביתה. הגיע הזמן להיות בעלי הבית, להחזיר את המשילות ואת הביטחון לתושבי הדרום, לקבוע עונשי מינימום לפשעים הללו ולתת לכל ילד וילדה ביטחון".