בית הקפה המיתולוגי בירושלים נפרץ: "האזעקה ניגנה ברקע שירי שבת"

בית הקפה המפורסם בנחלת שבעה בבירה, "תמול שלשום", נפרץ במהלך סוף השבוע. הפורץ בחר עיסוק מקורי, "עיין בספרים וקורא בעיון ובשילוב ידיים את ההקדשה למשה הנגבי אשר תמונתו תלויה אצלנו. כל זאת כשהאזעקה מנגנת לו ברקע שירי שבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/22 16:28 יג בחשון התשפג

בית הקפה המיתולוגי בירושלים נפרץ: "האזעקה ניגנה ברקע שירי שבת"
תמול שלשום, ארכיון, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בית הקפה הירושלמי בנחלת שבעה מפורסם בזכות הייחודיות שבו: גם מסעדה, גם חנות ספרים וגם גלריה. זוגות אוהבים רבים בילו שם את הדייטים הראשונים והמקום התקבע כביקור חובה במרכז העיר. כנראה שגם בקרב הפורצים והגנבים נפוצה השמועה על המסעדה המזמינה. בית הקפה "תמול שלשום" נפרץ בשבת בבוקר בידי אדם יצירתי במיוחד. 

"כשקיבלתי את ההודעה מהמוקד שהאזעקה פועלת, ציפיתי כרגיל במקרים מסוג זה למצוא במצלמה את חיותה החתולה או סתם רוח רפאים שבטעות הפעילה את האזעקה. בכל זאת מקום עתיק", כך נכתב בעמוד הפייסבוק של המקום, "כמה הופתעתי כשראיתי איש מבוגר מסתובב לו במסעדה, מעיין בספרים וקורא בעיון ובשילוב ידיים את ההקדשה למשה הנגבי אשר תמונתו תלויה אצלנו. וכל זאת כשהאזעקה מנגנת לו ברקע שירי שבת. טלפון מהיר למשטרה ותוך כשלוש דקות הניחו שוטרי לב הבירה המדהימים את ידיהם על הפורץ הספרותי, והנה עוד סיפור חדש נולד לו בתמול שלשום". 

הסופר דוד ארליך הקים את בית הקפה יחד עם דן גולדברג בשנת 1994, והוא נקרא כך על שם ספרו המפורסם של ש"י עגנון, "תמול שלשום". ארליך הלך לעולמו לפני שנתיים וחצי כשהוא בן 61 בלבד, "איש רוח, אדם אוהב בריות בעל לב רחב. איש משפחה ואב למופת".