11 הצעות הוגשו: בישראל מתכוננים להקמת תחנת כוח חדשה באזור המרכז

ועדת המכרזים הבין משרדית להקמת תחנת הכוח הקונבנציונלית על בסיס גז טבעי, הודיעה כי 11 קבוצות הגישו את מועמדותן להקמה ותפעול התחנה שתוקם בסמוך למועצת שורק | במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023 צפוי להתפרסם המכרז להקמת התחנה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/11/22 16:01 יג בחשון התשפג

11 הצעות הוגשו: בישראל מתכוננים להקמת תחנת כוח חדשה באזור המרכז
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ברקע ועידת האקלים בשארם א-שייח', ועדת המכרזים הבין משרדית להקמת תחנת הכוח הקונבנציונלית על בסיס גז טבעי, הודיעה היום (ב') כי 11 קבוצות הגישו את מועמדותן בשלב המיון המוקדם של המכרז למימון, הקמה ותפעול התחנה, שתוקם בסמוך למועצה אזורית שורק. מדובר במספר גבוה של הצעות שהוגשו בשלב זה שבמהלכו נבחנת עמידתם של המשתתפים בתנאי הסף הנדרשים לצורך המשך ההתמודדות בשלב ההליך המכרזי.

הקמת הספק ייצור נוסף באמצעות גז טבעי במשק

במסגרת הפרויקט תוקם תחנת כח קונבנציונלית לייצור חשמל על בסיס גז טבעי, בהיקף של בין 600-900 MW, על שטח של כ-150 דונם בצמוד למתקני ההתפלה שורק א' ו-ב' ולשפד"ן. המכרז מפורסם בהמשך להחלטת ממשלה מחודש אוקטובר 2020 המגדירה את הצורך בהקמת הספק ייצור נוסף באמצעות גז טבעי במשק.

תחנת הכוח צפויה להצטרף לתחנות הפועלות במסגרת מודל השוק החדש שעתיד להפוך את השוק למשוכלל ותחרותי יותר, ולספק למשק החשמל את אמינות ויציבות האספקה הנדרשת בהתאם לתכניות הפיתוח ולצרכי משק החשמל העתידיים. בהמשך ובמהלך הרבעון הראשון של שנת 2023 צפוי להתפרסם המכרז להקמת התחנה, אשר יאפשר לקבוצות שתעבורנה את שלב המיון המוקדם להתמודד בהליך התחרותי שבסופו תבחר הקבוצה הזוכה.

יו"ר רשות החשמל, אמיר שביט: "רשות החשמל שמחה על שיתוף הפעולה עם החשב הכללי, לשם קידום והוצאה לפועל של מכרז להקמה של תחנה נוספת לייצור חשמל בגז טבעי בהתאם לצרכי המשק. הרשות מאפשרת למגוון של טורבינות להשתתף בהליך על מנת להגביר את התחרות ולמזער את העלויות לצרכן".