הפיגוע במעלה אדומים נסגר מעגל: המחבל שחוסל במעלה אדומים ביצע את הפיגוע במחסום שועפט

המחבל עודאי תמימי, שביצע את הפיגוע במחסום שועפט ורצח את נועה לזר, פתח בירי לעבר מאבטחים בכניסה למעלה אדומים וחוסל על ידיהם | אחד מהמאבטחים, בשנות העשרים לחייו, נפצע באורח קל כתוצאה מהירי

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/22 20:27 כד בתשרי התשפג

נסגר מעגל: המחבל שחוסל במעלה אדומים ביצע את הפיגוע במחסום שועפט
צילום: זק"א

המצוד הסתיים: המחבל, עודאי תמימי, שביצע את פיגוע הירי הפיגוע במחסום שועפט בו נרצחה נעה לזר ז"ל, חוסל הערב (ד') על ידי כוחות הביטחון. המחבל הגיע לכניסה לעיר וביצע ירי לעבר המאבטחים שעמדו במחסום. המאבטחים השיבו אש וחיסלו את המחבל. על גופו נמצא רימון, חבלן משטרה הגיע לזירת האירוע. אחד מהמאבטחים, בשנות העשרים לחייו, נפצע באורח קל בידו והוא פונה לבית החולים שערי צדק. 

דובר מד"א, זכי הלר סיפר: "בשעה 20:08 התקבל דיווח במוקד של מד"א במרחב ירושלים, גבר שנפצע מירי, בדרך הר הבית סמוך לכיכר הכניסה למעלה אדומים, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ויפנו לבי"ח שערי צדק גבר בשנות העשרים במצב קל, בהכרה מלאה, עם פציעה ביד. המחבל נוטרל ונפגע".

עקיבא שקולניק ואוהד נחום חובשים באיחוד הצלה סיפרו: "נמסר לנו בזירה כי המחבל ביצע ירי לעבר מאבטח שבאורח נס נפצע קלות בידו. הענקנו לו סיוע ראשוני בזירה ולאחר מכן הוא פונה למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים במצב קל ובהכרה מלאה. מותו של המחבל נקבע בזירה".

לפיד: נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור

ראש הממשלה, בירך את כוחות הביטחון שחיסלו את המחבל מהמחסום בשועפט: "מברך את כוחות הביטחון: צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב על חיסולו של המחבל עודאי תמימי בעת ניסיון לפיגוע נוסף לאחר הפיגוע במחסום שועפט בו נהרגה סמלת נועה לזר ז"ל.  לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים ידינו על כל מחבל שפוגע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור. אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה למאבטח".

שר הביטחון, בני גנץ שיבח את הלוחמים: ״אני מבקש לשבח את המאבטחים שניטרלו את המחבל עודאי תמימי שביצע את הפיגוע בו נפלה סמל נועה לזר ולאחל רפואה שלמה למאבטח שנפצע. העירנות, המקצועיות והנחישות שלהם, מנעה פגיעה נוספת בחיי אדם. נשים את ידינו על כל המחבלים ושולחיהם, נפעל בכל מקום וזמן שיידרש. נמשיך בהגברת הפעילות ובדריכות, ונשמור על ביטחון אזרחי ישראל.״

פיגוע רודף פיגוע: ירי לעבר היישוב שקד בשומרון

ירי לישוב שקד שבצפון השומרון. הירי פגע ב-3 בתים בישוב, אין נפגעים וכוחות הביטחון במקום. אנשי אגף הבטחון במועצה האזורית שומרון קפצו למקום, צוות צח"י נותן סיוע ראשוני. במועצה האזורית שומרון הנחו את אנשי האגף לשירותים חברתיים לתת מענה במעגלים השונים לתושבים ולמשפחות שעל ביתם בוצע הירי.

צילום: מועצה איזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף את הממשלה: "הממשלה הזו מפקירה את הביטחון בשומרון, בדיזינגוף בתל אביב, באלעד ובכל מקום אחר במדינת ישראל. ההפקרות הזו חייבת להפסק".דגן המשיך והוסיף: "מזה למעלה מחודש אני שב ומתריע יחד עם רבים אחרים שזועקים אנחנו דורשים החזרת כל המחסומים ומבצע חומת מגן 2 עכשיו". דגן סיכם: "אפשר למנוע גל טרור נרחב בכל הארץ, גל הטרור כבר בעיצומו, הממשלה חייבת להתעשת".

הפיגוע מגיע על רקע התגברות הפיגועים בחודשים האחרונים כשבשומרון סופרים פיגוע אחר פיגוע. רק לפני מספר שבועות בוצע פיגוע ירי בעת הפגנת תושבי השומרון כשראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שולף אקדח בזמן הירי, ומסתתר יחד עם ילדים ואזרחים מאחורי כלי רכב. בהפגנה שהתקיימה קודם לכן בהשתתפות דגן, דרשו המוחים מצה"ל לצאת למבצע "חומת מגן 2", כדי "לאסוף את הנשקים ולהחזיר את המחסומים".