תוכנית "חוק וצדק" סמוטריץ' חושף את התוכנית למערכת המשפט, בקואליציה תוקפים

היום תשיק מפלגת 'הציונות הדתית' את הקמפיין שלה הנוגע למערכת המשפט. בין היתר מתכננים במפלגה לבטל את עבירת המרמה והפרת האמונים. בקואליציה תוקפים: "עיקור היכולת להיאבק בשחיתות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/22 07:32 כג בתשרי התשפג

סמוטריץ' חושף את התוכנית למערכת המשפט, בקואליציה תוקפים
סמוטריץ', צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תוכנית מפלגת 'הציונות הדתית' לשינויים במערכת המשפט. היום (ג') תציג מפלגת הציונות הדתית את הקמפיין החדש שלהם הנוגע למערכת המשפט. לפי לשון התוכנית, הקרויה "חוק וצדק" תציג המפלגה מצע מפורט בכל הנושאים הדורשים תיקון במערכת המשפט. על פי דיווחים התוכנית תדבר על מספר נושאים עיקריים וביינהם: רוב פוליטי למינוי שופטים, ביטול עבירת המרמה והפרת אמונים.

סמוטריץ משיק תוכנית ומבטיח הפתעות

בפוסט שפרסם אמש יושב ראש המפלגה בצלאל סמוטריץ' כתב: "מחר בצהריים אציג בכפר המכביה יחד עם חבר הועדה למינוי שופטים שמחה רוטמן תכנית מפורטת לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה". סמוטריץ' הוסיף וכתב על התוכנית: "התוכנית שנוביל בממשלת הימין שתקום בעז״ה. לכל אנשי השמאל הממהרים לתקוף בלי שנחשפו לתכנית המלאה, חכו למחר, בטוח שיהיה לכם עוד הרבה מה לומר. עושים RESTART למערכת המשפט".

"טיפול המרה למערכת המשפט"

גדעון סער

גדעון סער צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב לתוכניתו של סמוטריץ, על רקע דיווחים כי ייתכן ותוכניתה של מפלגת 'הציונות הדתית' תגרום לביטול האישום נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו. שר המשפטים גדעון סער אמר: "במו״מ הקואליציוני ב-2019 הציע סמוטריץ' לשנות את חוק חסינות חברי הכנסת. עכשיו הוא מציע את ביטול עבירת המרמה והפרת האמונים. המטרה זהה: ביטול משפט נתניהו. התוכנית לפוליטיזציה של מערכת המשפט ועיקור היכולת להיאבק בשחיתות שלטונית אינה משרתת את האינטרס של אזרחי ישראל. לא ניתן לזה לקרות". גם יו"ר מרצ זהבה גלאון הגיבה לתוכנית ואמרה: "טיפול המרה למערכת המשפט, זה מה שסמוטריץ' מנסה לעשות".