לפיד מסביר מדוע ההסכם לא יובא לאישור הכנסת

ראש הממשלה נשא הצהרה לתקשורת והגן על הסכם הגבול הימי מול לבנון. לדבריו, ההסכם לא יובא לאישור חברי הכנסת כיון שהאופוזיציה "מתנהגת בצורה מופקרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/22 21:49 יז בתשרי התשפג

לפיד מסביר מדוע ההסכם לא יובא לאישור הכנסת
לפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הסכם הגבול הימי והפוליטיקה שמאחוריו: ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושרת האנרגיה קארין אלהרר קיימו הערב (ד') מסיבת עיתונאים בנושא החתימה על הסכם הגבול הימי עם לבנון והתייחסו לביקורת על העניין, "אנחנו נתקלים בביקורת פוליטית ולא עניינית מצד יו"ר האופוזיציה נתניהו, שיש בה בכדי לפגוע באינטרסים של ישראל עבור נזיד עדשים פוליטי".

חברי הממשלה תמכו בהצעת ראש הממשלה לפיד להניח את ההסכם על שולחן הכנסת, למרות שהוא לא יובא להצבעת חברי הכנסת. בתום 14 יום יובא ההסכם לאישור הממשלה. בהתאם לתקנון עבודת הממשלה ובליווי היועצת במשפטית באישור התהליך כולו. ראש הממשלה הסביר מדוע ההסכם לא יובא לאישור הכנסת, ובמענה לשאלת עיתונאים הערב אמר, "לאור ההתנהגות המופקרת של האופוזיציה החלטנו לא להביא את ההסכם להצבעה בכנסת". 

הסכם כניעה מביש לנסראללה

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב להצהרה ואמר כי מדובר בהסכם כניעה מביש לנסראללה. "לבנון קיבלה 100%, ישראל קיבלה 0. זה לא הסכם היסטורי, זאת כניעה היסטורית. לפיד וגנץ נתנו לחיזבאללה את המים הטריטוריאליים שלנו, שטח ריבוני שלנו, גז שלנו, ובסוף עוד נכנעו לעוד תביעה של חיזבאללה לאפשר לאיראן לקדוח גז ליד חופי ישראל. הם מביאים את איראן צמוד לגבולנו הצפוני. זה הסכם כניעה של ראש ממשלת מעבר חלש וחובבני שנכנע לכל הדרישות של חיזבאללה".