המבנה המיתולוגי בתל אביב הוכרז כאזור נפגע זיהום אוויר

כבר שנים שהתחנה המרכזית בתל אביב מוזנחת ומלאה בליקויים, היום עוד ליקוי התגלה כשבמשרד להגנת הסביבה הכריזו על התחנה כנפגעת זיהום אוויר | על העיריה לנקוט פעולה בתוך חצי שנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/22 12:22 כו באלול התשפב

המבנה המיתולוגי בתל אביב הוכרז כאזור נפגע זיהום אוויר
תחנה מרכזית, צילום: Nati Shohat/Flash90

במשרד להגנת הסביבה, החליטו להכריז על אזור התחנה המרכזית בתל אביב כאזור נפגע זיהום אוויר, בהתאם לסמכותם על פי חוק אוויר נקי. החלטה זו נובעת מעמדה מקצועית של המשרד להגנת הסביבה ושל ד"ר לבנה קורדובה-ביז'ונר, מנהלת מערך ניטור אוויר ארצי במשרד, לאור זיהום האוויר באזור התחנה המרכזית.

התנועה הערה של כלי רכב בסמוך לתחנה המרכזית בתל אביב מלווה בפליטות של מזהמי אוויר אשר מתבטאת בריכוזים גבוהים של מזהמים בסביבה. באזור זה נמדדו ריכוזים של מזהמי אוויר מעל ערכי הסביבה, המהווים זיהום אוויר חזק ובלתי סביר. לאור כך, הציבור באזור זה חשוף לזיהום אוויר באופן מתמשך. בתחנה לניטור האוויר באזור התחנה המרכזית נמדדו בשנים האחרונות חריגות לעומת הערכים הקבועים בתקנות אוויר נקי.

מפגינים בדרישה לסגור את התחנה המרכזית

מפגינים בדרישה לסגור את התחנה המרכזית צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עיריית תל אביב תציג תוכנית פעולה תוך חצי שנה

בעכבות ההחלטה, על עיריית תל אביב להציג למשרד תוכנית פעולה למיגור זיהום האוויר בתוך שישה חודשים. השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "אזור התחנה המרכזית בתל אביב סובל מזיהום אוויר תחבורתי ארוך שנים, מהחמורים במדינת ישראל. לתושבים ולציבור באזור זה הזכות לנשום אוויר נקי, והחובה לדאוג לכך מוטלת על כולנו – עירייה וממשלה. פעולה משותפת של כלל הגורמים היא המפתח להצלחה, ולצמצום זיהום האוויר הגבוה באזור".