האלימות בחברה הערבית: אם ובתה נורו למוות בלוד, פצוע ירי נחטף מאמבולנס בטייבה

באירוע ירי ברחוב הרב קוק בעיר, נרצחו אישה בת 34 ובתה בת ה-14, בת נוספת נפצעה באורח בינוני | באותה שעה, פצוע ירי במצב קל נחטף על ידי חמושים לאחר שאמבולנס פרטי ביקש לפנותו לקבלת טיפול רפואי

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/22 07:16 י באלול התשפב

האלימות בחברה הערבית: אם ובתה נורו למוות בלוד, פצוע ירי נחטף מאמבולנס בטייבה
צילום: דוברות המשטרה

אישה בת 34 ובתה בת ה-14 נורו למוות אמש (ב') ברחוב הרב קוק בעיר לוד. בת נוספת נפצעה באורח בינוני והיא פונתה לבית החולים אסף הרופא. שוטרי תחנת לוד פתחו בחקירה, תוך איסוף ממצאים בזירה וסריקות ברחובות הסובבים. שוטרי מערך המודיעין והחקירות סקרו בפני מפקד המחוז את נסיבות האירוע, תמונת המודיעין,  הממצאים בשטח וכן פעולות חקירה נדרשות בהמשך,  כאשר הודגש כי הקורבנות אינן מסוכסכות ולא קיים כל מידע או תלונה בהקשר אלימות במשפחה. בית משפט השלום ראשון לציון הוציא צו איסור פרסום על הפרשה.

על פי החשד, הרצח בוצע כנקמה על סכסוכים פליליים בהם היה מעורב הבעל ששוהה בחו"ל. רק לפני כמה ימים אשתו ובנותיו שבו מביקור של כחודשיים אצלו, בגלל שהשתיים היו צריכות לחזור לבית הספר.

מפקד המחוז ציין בתום הערכת המצב, כי מדובר בתיק הכי חמור היום במחוז, שייחקר בעדיפות עליונה, כאשר חקירת הרצח הוטלה בשלב זה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב השפלה,  כאשר כלל המערכים הרלוונטים יעמדו לרשות היחידה החוקרת. בנוסף, הנחה ניצב אבי ביטון על פריסה מוגברת בעיר, תוך העצמת האכיפה הממוקדת נגד מחוללי הפשיעה, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, למען שלום הציבור.

צילום: דוברות המשטרה

פאראמדיקים של מד"א זיו פרמן, מאהר אל שמאלי וחובש מד"א אמיר אנגלמן סיפרו כי "במקום הייתה המולה גדולה, ראינו 3 נשים שוכבות פצועות עם פציעות חודרות, אישה כבת 34 הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, העלנו אותה מיד לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית חולים תוך פעולות החייאה, אישה כבת 30 שכבה מחוסרת הכרה, עם פציעות חודרות, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה כשמצבה אנוש ובדרך היא איבדה דופק ונשימה וביצענו פעולות החייאה, ונערה כבת 14 הייתה בהכרה מלאה וסבלה גם היא מפציעות חודרות, לאחר טיפול ראשוני במקום פינינו אותה לבית חולים כשמצבה בינוני".

צילום: צילום: תיעוד מבצעי מד"א

טייבה: אותר פצוע ירי שנחטף מאמבולנס על ידי חמושים

זמן קצר לאחר אירוע הירי בלוד, התקבל דיווח על פצוע ירי שנחטף מאמבולנס בטייבה. שוטרי תחנת המשטרה בטייבה פתחו בסריקות עם קבלת הדיווח על פצוע ירי. מבדיקה ראשונית עולה כי אזרח אשר זהותו טרם ידועה , נפצע באורח קל ברגלו כתוצאה מירי. לאחר שאמבולנס פרטי ביקש לפנותו לקבלת טיפול רפואי הגיעו חשודים והוציאו בכח את הפצוע מהאמבולנס. 

שוטרי תחנת המשטרה בטייבה פתחו הלילה בסריקות וחקירה מואצת, עם קבלת דיווח על אירוע ירי בטייבה, במהלכו נפצע על פי גורמי רפואה תושב שטחי הרשות באורח קל. על פי הדיווח הראשוני, הקורבן הגיע אל המרפאה המקומית בעיר כשהוא ירוי בפלג גוף תחתון וכאשר פונה על ידי אמבולנס בדרכו לבית החולים נחטף על ידי החשוד . בתום פעילות מבצעית החטוף אותר.

עם התקדמות החקירה, עלה כי הרקע למעשה הוא סכסוך בין משפחות שהחל בשטחי איו"ש וגלש לתחום העיר טייבה כשהחטוף שוחרר לבסוף בשטחי איו"ש ובתום פעילות חקירתית אותר. כאמור, החשוד בירי והחטיפה נעצר לחקירה בסיומה נכלא והבוקר יובא בהתאם לממצאיה  לדיון בבימ״ש בבקשה להאריך את מעצרו