חוסל עוד בכיר ג'יהאד: חאלד מנסור, מפקד גזרת הדרום בארגון

דובר צה"ל מאשר כי הבכיר שחוסל במהלך פעילות משותפת של צה"ל ושב"כ הוא חאלד מנסור, מפקד גזרת הדרום של הג'יהאד האסלאמי. בעבר פיקד על האירוע בו נהרג רס"ן אלירז פרץ | תיעוד הילדים שנהרגו ברצועה - משיגור כושל של הג'יהאד

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/22 22:38 ט באב התשפב

חוסל עוד בכיר ג'יהאד: חאלד מנסור, מפקד גזרת הדרום בארגון
צילום: Rahim Khatib/Flash90

דובר צה"ל מאשר כי הבכיר שהותקף וככל הנראה חוסל במהלך פעילות משותפת של צה"ל ושב"כ הוא חאלד מנסור, מפקד גזרת הדרום של הג'יהאד האסלאמי. על פי דובר צה"ל הוא חוסל באמצעות כלי טיס. מנסור הוא מקבילו של תייסיר ג'עברי, מקפד הזרוע הצפונית בארגון שחוסל אמש (ו'). הוא שהה בדירת מסתור ברפיח.

בתוך כך, בצה"ל מבהירים כי התיעודים שהתפרסמו מהרצועה בהם נראו גופות ילדים שנהרגו הם כתוצאה משיגור כושל של רקטה לעבר ישראל. "בניגוד לפרסומים הפלסטינים לגבי האירוע בג'באליה יש להבהיר: יש בידינו סרטונים המוכיחים מעל לכל ספק שלא מדובר בתקיפה ישראלית. כוחות הביטחון הישראלים לא תקפו בג'באליה בשעות האחרונות", כך על פי ההודעה.

מנסור היה, כאמור, מפקד גזרת הדרום של הג'יהאד והוא חוסל יום אחרי מפקד הגזרה הצפונית. היה מעורב בעבר בפיגועים רבים שיצאו לפועל בשטח ישראל, ובין היתר פיקד על האירוע בו נהרג רס"ן אלירז פרץ. "הסיכול מסר ברור לראשי הג'יהאד האסלאמי שלא יהיה להם מקום בטוח. סיכולו וסיכול ג'עברי הם פגיעה רצינית בארגון", מסר דובר צה"ל.