עלות השחר צה"ל חיסל בכיר ברצועת עזה, הוגדר מצב מיוחד בעורף

מטוסי חיל האוויר תקפו יעדי טרור ברצועת עזה וחיסלו בכיר בגי'אהד האסלאמי, כוחות שיריון הוצבו בסמוך לגבול| הנחייה לתושבי עוטף עזה: הישארו בקרבת מרחבים מוגנים. עיריות ומועצות רבות פותחות את המקלטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/22 16:19 ח באב התשפב

צה"ל חיסל בכיר ברצועת עזה, הוגדר מצב מיוחד בעורף
תקיפה בעזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

אחרי שבוע מתוח במיוחד בדרום שכלל חסימת כבישי גישה ליישובים בעוטף והסגר על מספר ישובים סמוכים לעזה, דובר צה"ל מתיר לפרסם בשעות אחר הצהריים לפני כניסת השבת כי מבצע "עלות השחר" נפתח כנגד יעדי טרור בארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני (גא״פ).

צפו בתיעוד חיסול הבכיר שפרסם צה"ל:

בשעה האחרונה תקף צה"ל יעדים ברצועת עזה, כאשר על פי הדיווחים באל ג'זירה היעד שחוסל הוא תייסיר אל-ג'עברי מפקד החטיבה הצפונית של הזרוע הצבאית בג'יהאד האסלאמי, משרד הבריאות בעזה דיווח על הרוג אחד ו 15 פצועים שפונו לבית החולים בעקבות התקיפה.  מאוחר יותר היום יכנס ראש הממשלה לפיד הערכת מצב ביטחונית, יחד עם שר הבטחון בני גנץ בקריה בתל אביב. 

https://twitter.com/M86950933/status/1555547387099332609?t=cE2d3KnaNlogCrlrVhKveQ&s=19

הבכיר שחוסל:  "תייסיר אל-ג'עברי מפקד החטיבה הצפונית של הזרוע הצבאית בג'יהאד האסלאמי"

צילום: דובר צה"ל

צה"ל הכריז על מצב מיוחד בעורף

בעקבות התקיפה ומחשש לתגובה מעזה, פיקוד העורף פרסם שורה של הנחיות  מיוחדות בעורף, לאזרחים הנמצאים  בטווח של 80 ק״מ מרצועת עזה, והורה לתושבים להישאר קרובים למרחבים מוגנים. 

הנחיות פיקוד העורף לתושבים צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה יאיר לפיד: "יידע כל מי שקם לפגוע בישראל כי אנחנו נגיע אליו"

בהודעה משותפת שהוציאו ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הבטחון בני גנץ בהתייחסות לתקיפה בעזה נאמר "צה"ל תקף לפני זמן קצר מטרות של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. מדובר בפעולה שמטרתה הסרת איום קונקרטי על אזרחי מדינת ישראל ועל עוטף עזה ופגיעה במחבלים ובמשלחיהם. שיתוף פעולה מבצעי של צה"ל, גורמי המודיעין והשב"כ.

ראש הממשלה, יאיר לפיד הוסיף ואמר "ממשלת ישראל לא תאפשר לארגוני הטרור לקבוע את סדר היום בעוטף עזה ולאיים על אזרחי מדינת ישראל. יידע כל מי שקם לפגוע בישראל כי אנחנו נגיע אליו. 
כוחות הביטחון יפעלו כנגד מחבלי הג׳יהאד האסלאמי להסיר את האיום מעל אזרחי ישראל".

שר הבטחון, בני גנץ התייחס אף הוא לפעולת צה"ל ואמר כי "המשימה היא להגן על יישובי ישראל ואזרחי ישראל – לא נאפשר לאף גורם לאיים או לפגוע באזרחי ישראל. מי שינסה – יפגע".

מפת איזורי ההנחיות צילום: דובר צה"ל

במועצות האזוריות ובערים הסמוכות לעוטף פותחים את המקלטים 

בשל הכרזת צה״ל על מצב מיוחד בעורף, הנחו ראשי ראשי מועצות וערים בטווח הירי הרקטי לפתוח מקלטים, ראש ערים ומועצות הודיעו על פתיחה של המקלטים.