הרב שמואל אליהו על תאונת הדרכים בבנימין: "לנקום בהם את הקשה שבנקמות"

הרב שמואל אליהו נשאל האם יהודי שנהרג בתאונת דרכים עם ערבים נחשב שמת על קידוש השם, וענה: "לפי דברי האמא מדובר בפיגוע שמכוון לרצח יהודים - בוודאי נקרא מת על קידוש השם. מה זה משנה באיזה דרך הרגו אותו?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/22 11:05 א באב התשפב

הרב שמואל אליהו על תאונת הדרכים בבנימין: "לנקום בהם את הקשה שבנקמות"
הרב אליהו., צילום: אלישמע סנדמן

לאחר יממה קשה בכבישים עם מספר חריג של הרוגים, הרב שמואל אליהו נשאל אודות התאונה הקשה בבנימין בה נהרג הילד בן השש, מתן צינמן. הרב נשאל: "האם יהודי שנהרג בתאונת דרכים עם ערבים נחשב שמת על קידוש השם?".

בתושבתו כתב הרב אליהו: "לפי דברי האמא מדובר בפיגוע שמכוון לרצח יהודים - בוודאי נקרא מת על קידוש השם. מה זה משנה באיזה דרך הרגו אותו? העיקר שהם מתכוונים לפגוע בהשם יתברך דרך פגיעה בעם ישראל. ולכן מדינת ישראל צריכה לנקום בהם את הקשה שבנקמות. אל נקמות ה'. יהי רצון ומי שאמר לעולמו די, יאמר לצרותנו די".

הלווייתו של מתן צינמן בן ה-6

כזכור, הלווייתו של צינמן ז"ל נערכה אתמול (ה') בהר המנוחות. חיים, אביו של מתן, ספד: "אני אוהב אותך בני, אמא רצתה מאוד להגיע והיא לא יכולה, אבל היא רצתה שאגיד לך 'היית ילד מתוק, רציתי לראות אותך גדל וזה לא יקרה'. התיק שלך מוכן לכיתה א', אתה מדבר על זה שנתיים, אבל לא תוכל להיות בכיתה א' לצערי".

"אני מצטער שלא הייתי שם לתפוס אותך. מתני שלי, אני לא אראה אותך יותר וגם לא אמא, תחסר לנו מאוד. אף פעם לא ראית אותי בוכה ועכשיו אתה רואה. אני רוצה לומר לך תודה על שש שנים טובות ששימחת אותנו נורא. היית אח טוב, תמיד תהיה איתנו. נתגעגע אליך, לא נשכח אותך לעולם".

חיים הקריא את ההספד שכתבה אמו של מתן, רבקה, שלא יכלה להגיע בעקבות פציעתה ללוות את בנה בדרכו האחרונה: "זה לא נתפס שאני לא אראה אותך, כל הילדים אהבו אותך, יש חור במשפחה לנצח. כל כך התרגשת לקראת כיתה א'. מצטער שלא הייתי שם לתפוס אותך".