בחירות 2022

בצלאל סמוטריץ': "לא פוסל שיתוף של ערביי ישראל בהנהגה"

בראיון לחדשות 13, סמוטריץ' העביר מסר ברור לבן גביר: "איתמר מציב דרישות, איומים ואולטימטומים, פוגע בציבור ומכאיב לציבור" | על ערביי ישראל: "אני מחכה ליום שבו ערביי ישראל יצמיחו מקרבם הנהגה שמקבלת את מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/22 14:38 כז בתמוז התשפב

בצלאל סמוטריץ': "לא פוסל שיתוף של ערביי ישראל בהנהגה"
דברי חיזוק. בצלאל סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

בימים האחרונים מתקיימות שיחות משא ומתן בין יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ובין יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, בניסיון להגיע לאיחוד הרשימות גם בבחירות לכנסת ה-25. בראיון לאודי סגל בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 נשאל סמוטריץ' על המשא ומתן בינו לבין בן גביר.

"כל מי שעוקב אחרhי לא רק בחודש האחרון, בכלל בשנים אחרונות יודע, ואני יודע שאתם כעיתונאים כועסים עליי בתקופות כאלה, כי אני לא נותן סיפורים ולא מתדרך מאחורי הגב ולא נותנים ספינים וכותרות. אני את המהלכים הפוליטים עושה בחדרים סגורים וזה מן הטעם הפשוט, כי אני רוצה שיצליחו ולכן אין לי שום כוונה להשתתף בקמפיין הזה, משא ומתן עושים בחדרים הסגורים", אמר סמוטריץ'.

לדעתו, ההתעקשות של בן גביר פוגעת במחנה הלאומי וטען שצריך להמשיך את שיתוף הפעולה. "אני מאוד מצטער, ואמרתי את זה גם לאיתמר שהוא כבר חודש עושה את זה בחוץ, מציב דרישות, איומים ואולטימטומים בעיניי מיותר, פוגע בציבור ומכאיב לציבור", אמר יו"ר הציונות הדתית.

סמוטריץ': "לא פוסל שיתוף של ערביי ישראל בהנהגה, אם יכירו במדינה כמדינתו של העם היהודי"

כשנשאל אם יו"ר עוצמה יהודית הוא לגיטימי במערכת הפוליטית, ענה סמוטריץ' בצורה ברורה ואף פרגן לו. "אנחנו ביחד, ה-ביחד הזה הטוב ה-ביחד הזה יימשך ונעשה את זה הכי טוב ביותר כדי שהציונות הדתית תמשיך להיות כח חזק. איתמר בן גביר הוא שחקן סופר לגיטימי במערכת הדמוקרטית הפוליטית הישראלית", אמר יו"ר הציונות דתית.

מעוצמה יהודית נמסר: "צר לנו שסמוטריץ תוקף את בן גביר בתקשורת, ולא הוצבו אף אולטימטומים, אלא אם וויתור על המקום הראשון כשמפלגה בראשות בן גביר מקבלת יותר זה אולטימטום, או אם רצון להביא קהלים חדשים ולבנות יחד רשימה שוויונית זה אולטימטום. נמשיך לעשות הכל כדי להביא לבשורה של אחדות".

סמוטריץ' על בנט ושקד: אין מקום כרגע לבנט ושקד בפוליטיקה הישראלית, מקווה שיעשו חשבון נפש

על הנהגת ערביי ישראל אמר כי כיום היא מסוכנת, והסביר שהמניעים של עבאס מחשידים. "הנהגת ערביי ישראל הנוכחית מהווה איום קיומי על המדינה", הבהיר סמוטריץ', "מנסור עבאס יותר מסוכן לישראל מאשר איימן עודה מכיוון שהוא נוקט בשיטה הערבית הנקראת הסתרה שבה הם מסתירים את השאיפות והמניעים האמיתיים".

סמוטריץ' נשאל האם ייתכן שותפות ערבית בהנהגה בישראל וענה שאולי בעתיד זה יקרה. "אני מחכה ליום שבו ערביי ישראל יצמיחו מקרבם הנהגה שמקבלת את עובדת היותה של מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית ורוצה להשתלב. יש פה שוויון זכויות מדהים. לא פוסל שיתוף של ערביי ישראל בהנהגה, אם יכירו במדינה כמדינתו של העם היהודי".

על שותפיו לשעבר, בנט ושקד אמר: "יש לי כאב לב על מה שעשו בנט ושקד, היינו שותפים. הפניית העורף שלהם לערכים לדרך להבטחות לשותפים למחנה פירוק המחנה הלאומי החבירה לתומכי טרור ולהפיכת ישראל לב  ערובה שלהם - זה נזק אדיר. אין מקום כרגע לבנט ושקד בפוליטיקה הישראלית, מקווה שיעשו חשבון נפש".