העלייה במחירי הלחם תתמתן, הפיקוח יוסר באפריל 2023

החלטה בנושא עליית מחירי הלחם: המחירים יעלו בהדרגה, הפיקוח יוסר באפריל 2023 | לפיד הנחה את משרד האוצר ומשרד הרווחה והביטחון החברתי לפעול להגדלת התקציב לביטחון התזונתי ולהקל על משפחות מעוטות יכולת

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/22 20:40 כו בתמוז התשפב

העלייה במחירי הלחם תתמתן, הפיקוח יוסר באפריל 2023
השוואת מחירים , צילום: שאטרסטוק

יש החלטה בנושא עליית מחירי הלחם. לאחר מספר דיונים, סוכם כי עליית מחיר הלחם תתמתן. במסגרת ההחלטה, מחיר שלושה סוגי הלחמים יעלה הדרגתית: מחיר הלחם האחיד הפרוס יעלה ב-5.5%, מחיר החלה יעלה ב-8% ומחיר הלחם האחיד יעלה ב-5%.

הסרת כלל סוגי הלחם מפיקוח מלא תיכנס לתוקף באפריל 2023

כמו כן, פעימה נוספת תתקיים בחודש דצמבר. מחיר הלחם האחיד הפרוס ומחיר החלה יעלו לפי קביעת ועדת המחירים. מחיר הלחם האחיד ישלים עליה ל-21% וזאת לשלושה חודשים בלבד. מחירי הלחם הלבן והלחם הפרוס הלבן לא יעלו. ההחלטה הדרמטית, הסרת כלל סוגי הלחם מפיקוח מלא, תיכנס לתוקף באפריל 2023.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי לפיד הנחה את משרד האוצר ומשרד הרווחה והביטחון החברתי לפעול להגדלת התקציב לביטחון התזונתי באופן שיקל על משפחות מעוטות יכולת, כמו כן הוא הודה לכל מי שלקח חלק במאמץ.

כזכור, בישיבת הממשלה לפיד זקף לזכות פעולת הממשלה המהירה את הבלימה בעליית מחירי הלחם הצפויה. ראש ממשלת המעבר גם הודה לשר החקלאות ושרת הכלכלה שסייעו בבלימת עליית המחרים והודה גם לרשתות השיווק והמאפיות ש"הסכימו לפניית הממשלה לחכות עד שנמצא פתרון על מנת שלא לפגוע בשכבות המוחלשות ביותר בחברה".