פרקליטו לשעבר של חיים ולדר מבקש סליחה

עורך הדין דובי וינרוט סיפר ברשת החברתית על ההתפכחות שהגיעה בעקבות זמן בפרשת חיים ולדר, וכיצד הוא ויתר על ייצוג של נפגעת מינית כיוון שהיא "היא ראויה למישהו שיימצה עמו את הדין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/22 16:14 כא בתמוז התשפב

פרקליטו לשעבר של חיים ולדר מבקש סליחה
חיים ולדר, צילום: באדיבות המצלם

לפני מספר חודשים שם קץ לחייו הסופר החרדי הנערץ חיים ולדר, זאת לאחר שורת עדויות המייחסות לו לכאורה עבירות מין חמורות בצעירות. כזכור, בתחקיר שנערך על ידי אהרון רבינוביץ' ושירה אלק בעיתון "הארץ" נאספו עדויות של שלוש נשים, אשר מספרות כי לאורך שנים ארוכות חוו פגיעה מהסופר, שניצל את מעמדו הבכיר לאחר שהן הופנו אליו לטיפול על ידי רבנים ואנשי חינוך.

פרקליטו לשעבר, עורך הדין דובי וינרוט, התייחס היום (ד') לנושא ובפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו הכה על חטא. "בפרשה של ולדר אני לא המלכתי את ה' בעולם. נקודה. אני זוכר שבסרטון של רומי היא שאלה: זאת אני? אני בשוק. אז אני מגלה לכם שגם אני אמרתי: זה אתה דובי? אני בשוק. 

"אני מעדתי ונפלתי בענק. כפי שאמרתי בעבר, לא הייתי מודע לתחום של פגיעות מיניות כלל. ראיתי בזה מלחמת ניירות מול עורכת דין. ובמלחמת הניירות ניצחתי אבל למעשה הפסדתי. הפסדתי ערכים ויכולת לעשות זום אאוט על עצמי". 

נעדר מהפייסבוק כדי לעשות תשובה שלמה

עוד הוא סיפר כי במהלך השנים הגיעו אליו נשים שנפגעו וביקשו ייצוג משפטי, "טיפלתי בחלק נרחב וסיימנו תמיד בדרכי שלום עם הפוגע". לדבריו, לפני שבועיים שוב הגיע אליו מקרה של פגיעה מינית בתוך המשפחה. "קרה המקרה, והתיק התגלגל באופן כזה שהפוגע הצליח להפעיל עליי את מידת הרחמים. יותר מידי. אמרתי ללקוחה שאני לא יכול יותר לייצג אותה. שהיא ראויה למישהו שיימצה עמו את הדין ואין לי את המסוגלות לתלות את האיש. היא התעקשה עליי בדווקא גם משום שאני לוקח את זה בחשבון אבל התייעצתי ולא הסכמתי. אני לא חושב שהיא ראויה לי במקרה הספציפי שלה". 

בסיום דבריו סיפר וינרוט כי הוא נעדר מהפייסבוק כדי לעשות "תשובה שלמה. חקרתי את התחום הזה מהרבה זוויות – יש עוד המון מה ללמוד. אני מכיר ויודע שיש חלק קטן בציבור שלא ירצה לסלוח. את האמת אני אומר, שאולי הם צודקים אבל אני והם לא יכולים לדור בכפיפה אחת וזה בסדר. למדתי על הרבה דברים שזה בסדר גם ככה. הכתם הזה לעולם יישאר חלק ממני ואני אקבל אותו באהבה ולעולם אלמד ממנו. וכמובן, כל מי שנפגע ממני, אני מבקש ממנו סליחה".