ביבי בתגובה לירי בראש ממשלת יפן לשעבר: "לא אשכח את המחווה המרגשת שלו"

שינזו אבה, ראש ממשלת יפן לשער נורה בשידור חי, וכעת נמצא במצב אנוש | נתניהו כתב: "מתפלל לשלומו, יש ביננו קשר אישי ומיוחד" | היורה: גבר בן 42 שככל הנראה שירת בכוח ההגנה העצמית של יפן

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 08/07/22 11:14 ט בתמוז התשפב

ביבי בתגובה לירי בראש ממשלת יפן לשעבר: "לא אשכח את המחווה המרגשת שלו"
ביבי ושינזו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

אחרי שראש ממשלת יפן לשעבר שינזו אבה נורה היום (ו') במהלך נאומו, נתניהו מגיב: "רעייתי שרה ואני מתפללים לשלומו של ידידינו היקר וידיד ישראל, ראש ממשלת יפן לשעבר, שינזו אבה. אבה, מראשי הממשלה הבולטים שהיו ליפן, ביקר בישראל פעמיים ואני ביקרתי ביפן בהזמנתו. התפתח בינינו קשר אישי עמוק ומיוחד. הוא הוביל לארץ שתי משלחות של בכירי התעשיינים ביפן וההשקעות היפניות בישראל זינקו בעקבות כך למימדי ענק".

"אדם מעמיק, נבון ורגיש, שתרם רבות ליפן ואזרחיה"

נתניהו המשיך ותיאר את השיגיהם יחד כמנהיגים מקבילים: "יחד הבאנו את היחסים בין יפן וישראל לפסגות שלא הכרנו. הוא אדם מעמיק, נבון ורגיש, שתרם רבות ליפן ואזרחיה והאמין שהשותפות בין מדינותינו תביא תרומה אדירה לאזרחינו. לאחר שעזבתי את תפקיד ראש הממשלה בשנה שעברה הוא ביקש להיפרד ממני בשיחת טלפון שכללה את בכירי ממשלתו. לא אשכח את המחווה המרגשת הזאת. שרה ואני מתפללים יחד עם רעייתך אקיה להחלמתך, חברנו היקר"

נזכיר כי הבוקר אבה פונה לבית חולים מדמם ומחוסר הכרה, לאחר שהתמוטט במהלך נאום שנשא בעצרת בחירות בעיר נארה שבמערב יפן. לאחר שנשמע קול ירי, כוחות המשטרה החלו בסריקת האזור ואיתרו חשוד כבן 42 ברחוב סמוך. החשוד נעצר ונלקח לחקירה, המשטרה מצאה את האקדח ששימש לכאורה לירי. 

 ב- BBC מדווחים שאבה נורה פעמיים, כאשר הירייה השנייה פגעה בגבו, וגרמה לו ליפול על הקרקע. דיווחים אומרים שהתוקף שלו נעצר מאז. מושל טוקיו לשעבר, יואיצ'י מסוזואה, אמר בציוץ כי מר אבה בן ה-67 נמצא במצב של דום לב-ריאה. מונח זה משמש לעתים קרובות לפני אישור מוות רשמית ביפן.

"ראש הממשלה לשעבר אייב נורה בסביבות השעה 11:30 שעון מקומי בנארה. אדם אחד, ככל הנראה היורה, נלקח למעצר. מצבו של ראש הממשלה לשעבר אבה אינו ידוע כרגע". מזכיר הממשלה הראשי, Hirokazu Matsuno, אמר לכתבים. "תהא הסיבה אשר תהיה, מעשה ברברי שכזה לעולם לא ניתן לסבול, ואנו מגנים אותו בחריפות".

מסרטונים שמסתובבים ברשתות החברתיות, שלא ניתן היה לאמת, נראים פרמדיקים מצטופפים סביב מר אבה באמצע רחוב. כתב שהיה באירוע דיווח כי אבה היה מודע ומגיב בשניות שלאחר הירי. דיווחים בתקשורת המקומית אומרים כי התוקף הוא כנראה חבר לשעבר בכוח ההגנה העצמית הימית של יפן, המקבילה המקומית של חיל הים.