פיצוץ במשא ומתן בין הסתדרות המורים לאוצר: שביתה ביסודי ובגנים בכל רחבי הארץ

שוב שביתה: יפה בן דוד הודיעה כי לאחר פיצוץ במשא ומתן מול האוצר הוחלט בהסתדרות על שביתה כללית | "פקידי האוצר ממשיכים להתייחס לאנשי החינוך בישראל כאל הבייביסיטר הלאומי ולא כמנהיגים שמובילים את דור העתיד של מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/22 19:13 כח בסיון התשפב

פיצוץ במשא ומתן בין הסתדרות המורים לאוצר: שביתה ביסודי ובגנים בכל רחבי הארץ
מוסד חינוכי, אילוסטרציה , צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

עוד חוזר הניגון: הסתדרות המורים הודיעה כי מחר (ג'), כמה ימים לסיום שנת הלימודים, לא יתקיימו לימודים בכל הארץ בשל המבוי הסתום במשא ומתן מול האוצר. כזכור, רק הבוקר (ב') נפגשו האוצר ונציגי המורים.

"האוצר מתעקש לא לפתור את המשבר"

הישיבה, שהתקיימה בהשתתפות מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן ומזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הסתיימה ללא תוצאות, כשהאוצר מתבצר בעמדתו להעלות את שכר עובדי ההוראה רק במעט. בהסתדרות המורים סירבו בתוקף להצעה.

מזכ"לית הסתדרת המורים, יפה בן דויד, מסרה: "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו״מ עם פקידי האוצר וההצעה היחידה שהם שמו היא פשוט לעג לרש. לפקידים שם לא אכפת מכלום. לא מחינוך, לא מהתלמידים ולא מההורים. אנחנו חוזרים ומזהירים שלמרות ניסיונות רבים שלנו ומחוות של רצון טוב כגון הפסקת העיצומים, האוצר מתעקש לא לפתור את המשבר ומוביל את ישראל לכאוס גם בשנת הלימודים הבאה. אני קוראת שוב לראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, ולשר האוצר, אביגדור ליברמן, להתערב אישית במו״מ ולדאוג שפקידי האוצר יחליפו דיסקט ויראו את טובת מערכת החינוך והמדינה לנגד עיניהם".

יפה בן דוד, מחריפה את המאבק

יפה בן דוד, מחריפה את המאבק צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"לא רואים בכם מנהיגים"

בהודעה מטעמה נכתב למורים: "עובדות ועובדי הוראה יקרים, כפי שהבטחתי, אמשיך לעדכן אתכם בנעשה במו"מ. לצערי, כפי שוודאי שמעתם, פקידי האוצר ממשיכים להתייחס לאנשי החינוך בישראל כאל הבייביסיטר הלאומי ולא רואים בכם מנהיגים שמובילים את דור העתיד של מדינת ישראל".

היא הוסיפה: "בישיבות שקיימנו הועלתה הצעה מבישה שלא נוכל להסכים לה - להעלות את שכר עובד ההוראה המתחיל ל- 8,600 ש"ח וכמה מאות שקלים לעובדי הוראה מנוסים ומיומנים. לכן, הריני לעדכן אתכם כי מחר, יום שלישי 28.6.22 לא יתקיימו לימודים בכל רחבי הארץ. במוסדות החינוך המיוחד הלימודים יתקיימו כסדרם. מסיבות סיום תתקיימנה כמתוכנן".