חשש לישראלים בטורקיה | גנץ מזהיר: נגיב בעוצמה מול כל פגיעה

גורמים במערכת הביטחון העריכו כי חוליות איראניות, המתורגלות בזיהוי ישראלים, ינסו לפגוע בתיירים השוהים במדינה הזרה בכל מחיר | שר הביטחון: "ישראל פועלת לסיכול הניסיונות לטרור" | אלו הנחיות המל"ל

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/06/22 21:21 יט בסיון התשפב

חשש לישראלים בטורקיה | גנץ מזהיר: נגיב בעוצמה מול כל פגיעה
צילום: shutterstock

האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי הודיע בשבוע שעבר על העלאת רמת אזהרת המסע לאיסטנבול לרמה 4 - הרמה הגבוהה ביותר, זאת בעקבות התמשכות האיום ונוכח עליית מדרגה בכוונות האיראניות לפגוע בישראלים בטורקיה ובדגש על העיר הגדולה.

בדיון שהתקיים בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש המוסד ובכירים במערכת הביטחון, עלתה הערכה כי חוליות איראניות שנמצאות במדינה ינסו לפגוע בכל מחיר בתיירים ישראלים, כבר במהלך סוף השבוע, זאת כנקמה על מותם של בכירים במשמרות המהפכה, פעולה שיוחסה לישראל. בנוסף, עלה בדיון כי לא מדובר בניסיון אחד אלא בשורת ניסיונות לפגוע בישראלים, אותם האיראנים מסוגלים ומתורגלים לזהות. 

שר הביטחון בני גנץ קרא הערב (שבת) לכל הישראלים הנמצאים בטורקיה להישמע להנחיות של גורמי הביטחון והזהיר: "ישראל פועלת לסיכול הניסיונות האיראנים לבצע פיגוע, ונערכת להגיב בעוצמה מול כל פגיעה באזרחי ישראל - בכל מקום". 

המל"ל פרסם שורת המלצות לכללי זהירות לטיול באזור, על פיהם יש להתעדכן בכל עת באזהרת המסע ובפרסומים מטעם הגורמים הרשמיים. לכל אורך השהות, יש לשמור על קשר עם קרובי משפחה בארץ אשר יוכלו לסייע באיתורכם במקרה הצורך, בדגש על פרטי המלון, טיולים מתוכננים וטיסות. במידה וארע אירוע בזמן שהייתכם בחו"ל, עשויים להיות קשיים ביצירת קשר - אנא עדכנו אותם במצבכם.

לא ללבוש חולצות ותיקים עם כיתוב בעברית

הצניעו סממנים ישראלים, לרבות פרטי לבוש ואביזרים נלווים, כמו תיקים וחולצות עם כיתוב בעברית. שמרו על פרופיל נמוך והימנעו משהייה במקומות המזוהים כריכוזי ישראלים, כמו מסעדות, בתי מלון ובילוי ואתרי תיירות המרכזים אליהם קהל ישראלי.

יש לגלות חשדנות מיוחדת ולהימנע מהצעות אטרקטיביות והזדמנויות עסקיות או תיירותיות אשר עשויות לשמש לפגיעה בתיירים ישראלים, בדגש על הצעות המתפרסמות ברשתות החברתיות העשויות להיות גלויות לכל.

הקפידו על בחירת אמצעי התחבורה, בדגש על מוניות, והיזהרו מנהגים ורכבים המציעים לכם שירותי הסעה באקראי. הימנעו מכל פרסום ועדכון אודות תוכנית הנסיעה שלכם ומיקומכם ברשתות החברתיות, על מנת להקשות על היריב איסוף המידע מרשתות אלו. ממליצים להמתין עם עדכונים אלו לאחר חזרתכם לארץ.

לגלות עירנות ולא לפתוח את דלת החדר לכל אחד

יש לגלות ערנות בכל זמן השהייה במלון - הקפידו על נעילת דלת החדר בכל זמן השהייה והימנעו מפתיחת הדלת לגורמים לא מזוהים העשויים להציג עצמם בדרכים שונות כמו שירות חדרים, משלוח, תחזוקה ועוד. יש לוודא עם הגורם השולח את זהות הפונה.

בעת השהייה בלובי ובשטחים הציבוריים של המלון, יש לשים לב לפעילות או אנשים חריגים. לאור רמת האיום, יש להחמיר בכל מקרה של חשד או חלילה ניסיון פגיעה - יש לדווח במיידי למשטרה המקומית, ובמקרה חירום ניתן לפנות לחדר מצב משרד החוץ - 972-25303155+