"מגדולי היוצרים בישראל": נפרדים וסופדים לרב אורי זוהר ז"ל

אחרי שהרב והשחקן לשעבר הלך לעולמו בגיל 86, פוליטיקאים ואנשי ציבור רבים ספדו לו. "יצירותיו ומורשתו ישארו איתנו", אמר שר התרבות חילי טרופר. גם הרב הראשי דוד לאו ספד: "היווה דמות מופת בדורנו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/06/22 11:19 ג בסיון התשפב

"מגדולי היוצרים בישראל": נפרדים וסופדים לרב אורי זוהר ז"ל
הרב אורי זוהר ז"ל, צילום: Yaakov Naumi/Flash90

ברוך דיין האמת: הרב והשחקן לשעבר אורי זוהר הלך לעולמו היום (ה') לאחר אירוע לבבי בביתו בירושלים והוא בן 86. זוהר היה שחקן, קומיקאי, סטנדאפיסט, תסריטאי ובמאי קולנוע ישראלי. בשנת 1977 החל בתהליך של חזרה בתשובה והפך לדמות משפיעה בציבור החרדי. בעקבות פטירתו פוליטיקאים ואנשי ציבור רבים ספדו לו. 

בנימין נתניהו סיפר על חוויותיו וזכרונותיו מאורי זוהר: "אורי היה מגדולי היוצרים הישראלים - שחקן, תסריטאי ובמאי שעיצב את עולם הקולנוע שלנו. תרומתו הגדולה לתרבות הישראלית תיזכר לדורות. באופן אישי אני לעולם לא אשכח את הופעותיו בפני חיילי סיירת מטכ״ל בשנות ה-60, כשבידר אותנו יחד עם שייקה אופיר ז״ל ויהורם גאון שיבדל לחיים ארוכים. בישיבה על מזרנים, בהאנגר ביחידה, זכינו ליהנות מהכישרונות העצומים ביותר שצמחו במדינת ישראל. אורי קרע אותנו מצחוק. אהבנו אותו מאוד. יהי זכרו ברוך".

שר התרבות והספורט חילי טרופר ספד לו: "הרב אורי זוהר היה מגדולי היוצרים בישראל ואבן יסוד בתרבות הישראלית. היו בו שנינות, הומור ויצירתיות יוצאי דופן, ויצירותיו ומורשתו ישארו איתנו".

הרב הראשי דוד לאו ספד גם הוא לזוהר: "יחד עם כל עם ישראל אני כואב בבוקר זה את הסתלקותו לבית עולמו של האי גברא רבה ידידי האהוב הרב הצדיק אורי זהר זצ"ל מי שהיווה דמות מופת בדורנו, סלל את הדרך אל שורשי העם ורבים השיב מעוון. זכה לחיות חיים משמעותיים של תורה, בצניעות ובענווה, מתוך דביקות בבורא יתברך. חבל על דאבדין, מי יתן לנו תמורתו". 

"לכל אדם בישראל יש את אורי זוהר שלו", אמרה שרת הפנים איילת שקד, "אורי זוהר שלי הוא אורי מחבורת לול ואופרה לה מרמור. אורי זוהר שלי הוא גם אורי זוהר שחזר בתשובה, הלך ללמוד בישיבה ומצא שם עולם ומלואו. כאישיות גדולה מהחיים, הוא הכיל ניגודים שונים בשלבים שונים בחייו המלאים. תודה לך הרב אורי זוהר על מה שהיית לישראלים רבים. יהי זכרך ברוך לעד".

"יחד עם כל בית ישראל הצטערתי לשמוע על פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל, שהשיב רבים מעוון, קרבם לאבינו שבשמיים וקידש שם שמיים בדרכו ובמעשיו", ספד גם חבר הכנסת משה גפני, "אני שולח את תנחומיי למשפחה הרוממה ובהם לבנו, ידידי הרב דוד זוהר, נציג מסור של 'דגל התורה' בעיריית ירושלים. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".