בגיל 86: הלך לעולמו הרב והשחקן לשעבר אורי זוהר

ברוך דיין האמת: הרב והשחקן לשעבר אורי זוהר הלך לעולמו לאחר אירוע לבבי בביתו בירושלים והוא בן 86 | זוהר היה שחקן, קומיקאי, סטנדאפיסט, תסריטאי ובמאי קולנוע ישראלי. בשנת 1977 החל בתהליך של חזרה בתשובה והפך לדמות משפיעה בציבור החרדי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/22 10:47 ג בסיון התשפב

בגיל 86: הלך לעולמו הרב והשחקן לשעבר אורי זוהר
הרב אורי זוהר, צילום: Abir Sultan/ Flash90

לאחר אירוע לבבי ופעולות החייאה ברב והשחקן לשעבר אורי זוהר בביתו בירושלים, זוהר הלך לעולמו והוא בן 86. בעברו היה זוהר שחקן, קומיקאי, סטנדאפיסט, תסריטאי ובמאי קולנוע ישראלי שהיה לאייקון בעולם התרבות החילוני ונחשב עד היום לאחד מגדולי היוצרים.

אורי זוהר

אורי זוהר צילום: הוט 8

בשנת 1977 החל בתהליך של חזרה בתשובה

זוהר נולד בשם אורי דז'אדק בתל אביב בשנת 1935, ושירת בלהקת הנח"ל. עם שחרורו הקים את להקת "בצל ירוק", הגיש תכניות רדיו והחל להנחות וליצור תכניות טלוויזיה. בשנת 1977, בעקבות פגישה עם הרב יצחק שלמה זילברמן, החל בתהליך של חזרה בתשובה. בתחילה עוד ניסה לשלב בין שני העולמות, והגיש את תכנית רדיו בגלי צה"ל בה שוחח עם המאזינים בנושאי דת, אך בשלהי שנות ה-70 התנתק סופית מעולם הבידור ועבר לישיבה.

בשנות ה-60 נישא זוהר לזמרת אילנה רובינא, ולאחר מכן נישא לאליה שוסטר ששיחקה לצדו ב"עיניים גדולות". הוא הותיר אחריו אישה ושבעה ילדים. שני בניו הבוגרים התחתנו עם בנותיהם של אלונה ואריק איינשטיין. בשנת 2018 שודר הסרט "אורי זוהר חוזר" בהוט בו הוא מספר את סיפור חייו.

מסע הלוויה של הרב אורי זוהר ייצא היום ב-16:00 מביתו ברחוב זכרון יעקב בירושלים אל בית העלמין בגבעת שאול.


(הטריילר לסרט)