ייהוד הנגב והגליל: התכנית החדשה והמפתיעה של איילת שקד

שרת הפנים מתכוונת להעביר במועצה הארצית לתכנון ולבנייה החלטה בעלת השפעות גדולות על שוק הנדל"ן, שתחזק דרמטית את ההתיישבות היהודית בנגב ובגליל | בין היתר: אפשרות להגדיל ב-50% את מספר הבתים המרבי ביישובים הרחוקים ממרכז הארץ

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/06/22 08:47 ב בסיון התשפב

ייהוד הנגב והגליל: התכנית החדשה והמפתיעה של איילת שקד
הגליל , צילום: Nati Shohat/Flash90

התכנית של שקד. שרת הפנים איילת שקד פועלת בימים אלה להעביר מספר צעדים שעשויים לצמצם את הפער הדמוגרפי בגליל ובנגב ולהגדיל את היצע הדירות ברחבי הארץ, כך פורסם הבוקר (ד') ב"ישראל היום".

במועצה הארצית לתכנון ולבנייה צפוי להיערך בשבוע הבא דיון, בו יעסקו בהצעה של שקד להגדלה משמעותית של "לוח 2", הקובע למעשה את מספר הבתים שיהיו בכל יישוב כפרי בארץ. המשמעות המעשית היא תוספת של עשרות אלפי דירות במגזר הכפרי.

שקד, הובילה את המהלך החשוב

שקד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על פי הצעתה של שקד, בגליל ובנגב, תהיה אפשרות להגדיל ב-50% את מספר הבתים המרבי בכל יישוב. בפריפריה הקרובה יותר למרכז הארץ, דוגמת הערים חיפה ואשקלון המכסה המותרת תגדל ב-30%. באזור המרכז תתאפשר הגדלה של 15% במספר הבתים.

פעולה נוספת שמציעה שקד היא מתן אפשרות לפיצול דירות במגזר הכפרי בכל רחבי הארץ. הפיצול יקבל את אישור רשויות התכנון ועניינו הוא שלא ישנה את המצב הקנייני של הדירה - מבחינה משפטית הידרה תוסיף להיות רשומה בטאבו כאחת. באזור המרכז יחול היתר זה רק על דירות קטנות מ-80 מ"ר. גם פעולה זו נועדה להגדיל את מספר התושבים ביישובים הכפריים.